صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۳ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

هدیه میلیون دلاری تاجر آمریکایی به دانشگاه‌های رنگین‌پوستان

«مایکل بلومبرگ»، نویسنده، تاجر آمریکایی و شهردار سابق نیویورک بار دیگر اعلام کرد که سازمان خیریه‌اش ۶۰۰ میلیون دلار به چهار مدرسه پزشکی تاریخی سیاهپوستان اهدا خواهد کرد.
کد خبر : 926325

 به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، «مایکل روبنز بلومبرگ» کمتر از یک ماه گذشته نیز یک میلیارد دلار به دانشگاه جانزهاپکینز هدیه کرده بود و حال قصد دارد ۶۰۰ میلیون دلار به مدارس پزشکی تاریخی سیاهپوستان اهدا کند.

این هدایا توسط سازمان خیریه بلومبرگ اعطا خواهد شد و طی آن به چهار کالج پزشکی سیاه پوستان مانند کالج پزشکی دانشگاه هاوارد در واشنگتن دی‌سی، کالج پزشکی مهاری در تنسی و دانشکده پزشکی مورهاوس در جورجیا هرکدام ۱۷۵ میلیون دلار اعطا خواهد شد و بر اساس بیانیه‌ای از بلومبرگ، ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دانشگاه علوم پزشکی چارلز آر درو در کالیفرنیا اختصاص خواهد یافت.

جمعیت دانشکده‌ها از عوامل تعیین‌کننده سطوح این بودجه بودند. این سازمان اضافه کرد که ۵ میلیون دلار اضافی نیز برای حمایت از یک مدرسه پزشکی جدید در نیواورلئان که توسط دانشگاه زاویر لوئیزیانا (یک نهاد تاریخی دیگر سیاهپوستان) و شبکه بیمارستانی اوچسنر در آن منطقه ایجاد می‌شود، اختصاص خواهد یافت.

سازمان خیریه بلومبرگ گفت که این بودجه که سه برابر بیشتر از مجموع دارایی سه مورد از چهار مدرسه پزشکی خواهد بود، تعهدات طولانی‌مدت مدارس پزشکی تاریخی سیاهپوستان به تنوع بخشیدن به حوزه پزشکی و آموزش نسل بعدی پزشکان را تقویت خواهد کرد.

همچنین این کمک توانایی‌های مالی و ظرفیت نهادی مدارس را برای پاسخگویی به افزایش هزینه‌های تحصیل، تحقیق‌های نوآورانه و عملیات تقویت خواهد کرد.

بلومبرگ در بیانیه‌ای گفت: ما کار‌های بیشتری باید انجام دهیم تا کشوری بسازیم که هر فرد، صرف نظر از نژاد، به مراقبت بهداشتی با کیفیت دسترسی برابر داشته باشد. جایی که دانشجویان از همه زمینه‌ها بتوانند رویا‌های خود را دنبال کنند.

این نامزد انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات‌ها در سال ۲۰۲۰ گفت: پرداختن به نابرابری‌های بهداشتی در حوزه پزشکی چالش‌های مهمی هستند و سازمان خیریه بلومبرگ متعهد به ایجاد تغییر است. با بنا نهادن بر حمایت‌های قبلی‌مان، این هدیه نسل‌های جدیدی از پزشکان سیاهپوست را توانمند خواهد ساخت تا آینده‌ای سالم‌تر و عادلانه‌تر برای کشورمان ایجاد کنند.

«بن وینسون سوم» رئیس دانشگاه هاوارد، این اهدا را کاری تغییردهنده خواند. دکتر «جیمز ایکی هیلدرت»، رئیس و مدیر عامل کالج پزشکی مهاری، این سرمایه‌گذاری را کاری استثنایی توصیف کرد.

این اولین بار نیست که سازمان خیریه بلومبرگ مبلغی به چهار مدرسه پزشکی تاریخی سیاهپوستان در سال‌های اخیر اهدا کرده است. در سال ۲۰۲۰، نیز این سازمان ۱۰۰ میلیون دلار به چهار مدرسه پزشکی تاریخی سیاهپوستان اهدا کرد که در آن زمان بزرگ‌ترین هدیه  یک خیریه به این نهاد‌ها بود. سازمان خیریه بلومبرگ روز سه‌شنبه گفت که این اهدا در سال ۲۰۲۰ کمک کرد که بدهی تقریبا ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان سیاهپوست پزشکی کاهش یابد.

در سال ۲۰۲۱، سازمان خیریه بلومبرگ ۶ میلیون دلار اضافی به چهار مدرسه پزشکی تاریخی سیاهپوستان اهدا کرد تا تلاش‌های آنها برای ارائه دسترسی به واکسن‌های کووید-۱۹ به جمعیت‌های کمتر دسترسی‌پذیر در جوامع محلی‌شان را گسترش دهد.

بلومبرگ همچنین به دیگر مدارس پزشکی مبلغی اهدا کرده است که میتوان به کمک ۱ میلیارد دلاری آن به دانشگاه جانز هاپکینز بالتیمور در ماه پیش اشاره کرد. این موسسه که فعالیت‌های بشر دوستانه بسیاری انجام می‌دهد گفت که با شروع ترم پاییز، دانشگاه جانز هاپکینز برای دانشجویان رشته پزشکی و خانواده‌هایی که سالانه کمتر از ۳۰۰ هزار دلار درآمد دارند، شهریه رایگان ارائه می‌دهد. این دانشگاه همچنین هزینه‌های زندگی و سایر هزینه‌ها را برای دانشجویانی که درآمد خانواده آنها تا ۱۷۵ هزار دلار است را نیز پرداخت می‌کند.

بلومبرگ قبلا ۱.۸ میلیارد دلار به دانشگاه جانز هاپکینز در سال ۲۰۱۸ برای کمک مالی به دانشجویان دوره کارشناسی اهدا کرده بود. «مایکل بلومبرگ» مدرک کارشناسی خود در رشته مهندسی برق را از جانز هاپکینز در سال ۱۹۶۴ دریافت کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر