صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۹ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
در گفتگو با وزیر خارجه انگلیس

باقری: انفعال اروپا اولین فرصت دیپلماسی را تباه کرد

سرپرست وزارت امورخارجه ایران در تماس تلفنی با وزیر خارجه انگلیس گفت: انسداد مسیر دیپلماتیک توسط اروپایی‌ها نتیجه‌ای جز تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه اقدامات تروریستی و ترویج بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه نخواهد داشت.
کد خبر : 926319

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، «علی باقری» سرپرست وزارت خارجه کشورمان در  گفتگوی تلفنی با «دیوید لامی» وزیر خارجه انگلیس، درخصوص تحولات منطقه تأکید کرد که تجاوز به لبنان و حمله به منازل مسکونی در بیروت و ساعاتی پس از آن تجاوز به حریم ایران و به شهادت رساندن میهمان رسمی کشورمان، از جدیدترین مصادیق اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی رژیم صهیونیستی است که تنها عامل بی‌ثباتی در منطقه است.

وی تصریح کرد که پس از وقوع جنایت رژیم اسرائیل در به شهادت رساندن «اسماعیل هنیه» و نقض امنیت ملی ایران و نقض ثبات منطقه، طرف‌های اروپایی با انفعال و حتی محکوم نکردن این اقدام ناقض صلح و امنیت بین‌المللی، اولین فرصت دیپلماسی را تباه کردند. این در حالی است که انسداد مسیر دیپلماتیک توسط اروپایی‌ها نتیجه‌ای جز تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه اقدامات تروریستی و ترویج بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: هیچ کشوری از جمله جمهوری اسلامی ایران در قبال صیانت از امنیت ملی، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود مماشات نمی‌کند.

باقری گفت: آمریکا و چند کشور اروپایی عضو شورای امنیت که در برابر انجام مسئولیت شورای امنیت سازمان ملل برای مقابله با عامل بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه مانع‌تراشی کردند؛ در برابر شرارت‌های تنها موجود شرور منطقه مسئولیت دارند.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز با درخواست از کشورمان برای خویشتنداری، گفت: اقدام علیه اسماعیل هنیه یک گام به عقب در مسیر آتش‌بس در غزه است.

دیوید لامی افزود: اسرائیل و لبنان در آستانه جنگ هستند و در صورت عدم خویشتنداری، شاهد بروز نتایج فاجعه‌باری خواهیم بود که به نفع هیچ کس نیست.

صبح چهارشنبه (دهم مرداد)، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت‌شان به شهادت رسیدند. ایشان برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران در تهران حضور داشت.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر