صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۸ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

چمن فاجعه نقش جهان و درسی که شباب الاهلی به بازیکنان ایرانی داد

شکست سنگین سپاهان مقابل نماینده امارات اگرچه تلخ بود اما درسی برای بازیکنان ایرانی داشت که در همین وضعیت چمن هم می توان برنده شد، کاری که حریف به بهترین شکل انجام داد.
کد خبر : 926318

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، چمن ورزشگاه نقش جهان اصفهان نماد و نمونه ای از وضعیت عجیب ورزشگاه ها در ایران و البته  نشانه ای از مدیریت ورزشی و مکان های ورزشی در کشور بود اما اینکه باخت سپاهان را فقط به چمن ربط بدهیم چیزی به جز گول زدن خودمان نیست و دردی را هم دوا نمی‌کند.

سپاهان شاید به اندازه الاهلی موقعیت داشت اما نتوانست موقعیت‌های خود استفاده کند و البته اشتباهات فردی بازیکنان این تیم هم آنقدر زیاد بود که در خانه و مقابل هزاران هوادار خودی گلباران شد. با این حال اگر چمن ورزشگاه بد بود الاهلی امارات در همین چمن ۴ گل به نماینده کشورمان زد و جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آورد.

در این راه گلی که سردار آزمون زد خیلی مهم بود اما شباب الاهلی امارات هرچه باشد از سپاهان پرمهره تر نبود.ضمن اینکه بازیکنان الاهلی به چمن ناهموار ورزشگاه نقش جهان اصفهان عادت نداشتند.در واقع باید گفت اگر چمن بد بود برای هر دو تیم بد بود اما این نماینده امارات بود که در مقابل بیش از ۵۰ هزار تماشاگر اصفهانی ۴ گل زد و برد بسیار مهمی را جشن گرفت که همین می تواند درسی برای بازیکنان ایرانی باشد که به زمین و زمان ایراد می گیرند. اینکه چمن نقش جهان فاجعه بود درست است و بازی در چنین زمینی اصلا مناسب نیست ولی حریف نشان داد حتی در این زمین هم می توان به خوبی برنده شد، تفکری که در بازیکنان ایرانی دیده نمی شود.

سپاهان که پارسال گلهای زیادی را دریافت کرده بود،این بار هم با ترکیب جدید و البته ناهماهنگ ۴ گل از یک تیم اماراتی خورد تا مشخص شود که در احتمالا لیگ برتر فصل جدید هم مشکلات بسیاری دارد.از طرفی پیروزی پرگل الاهلی امارات مقابل پرمهره ترین تیم ایران زنگ خطر را برای پرسپولیس و استقلال هم به صدا درآورد. پرسپولیس البته با توجه به حذف سپاهان شاید دیگر با النصر عربستان برخورد نکند اما استقلال باید با الهلال عربستان پیکار کند و البته که بازی‌های آسیایی پرسپولیس هم راحت نخواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر