صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۳ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

وال‌استریت‌ژورنال: ایران مهیای حمله است

یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور اعلام کرد که ایران طی روزهای آتی به اسرائیل حمله خواهد کرد.
کد خبر : 926241

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از تاس، وال‌استریت‌ژورنال به نقل از منابع آمریکایی با اشاره به اینکه ایران به طور جدی در حال آماده‌سازی برای حمله تلافی‌جویانه علیه تل‌آویو است، اعلام کرد که این حمله چند روز دیگر انجام خواهد شد.

این روزنامه نوشت: ایران از آخر هفته گذشته در حال انتقال و جابه‌جایی موشک‌انداز‌های خود و همچنین انجام رزمایش‌های نظامی است که می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که تهران خود را برای حمله طی روز‌های آتی مهیا می‌کند.

ترور و شهادت مقام ارشد حماس در تهران و همچنین «فؤاد شکر» فرمانده حزب‌الله در ضاحیه جنوبی، هراس رژیم صهیونیستی از پاسخ تهران و مقاومت را افزایش داده است. ایران تاکید کرده است که ترور هنیه را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

جان بولتون، مشاور اسبق امنیت ملی آمریکا به‌تازگی در گفتگو با «الشرق الاوسط» در پاسخ به واکنش احتمالی ایران به ترور اسماعیل هنیه گفت که واکنش تلافی‌جویانه تهران همانطور که رهبر ایران تاکید کرده است، بسیار سخت و تأثیرگذار خواهد بود.

پنتاگون روز جمعه مدعی شد که با هدف تقویت مواضع دفاعی در خاورمیانه در واکنش به تهدید ایران علیه رژیم صهیونیستی، جنگنده‌ها و ناو‌های بیشتری را به منطقه اعزام خواهد کرد.

بسیاری از کشور‌های غربی با اشاره به احتمال تشدید تنش، از شهروندان‌شان خواسته‌اند تا در اسرع وقت لبنان را ترک کنند. دولت انگلیس نیز هشدار مسافرتی مشابهی را صادر کرده است. کانادا از شهروندان خود خواسته است تا از سفر به اراضی اشغالی خودداری کنند.

هشدار‌های مسافرتی در حالی صادر شده است که در روز‌های اخیر بسیاری از شرکت‌های هوایی بین‌المللی نیز از بیم پاسخ مقاومت به ترور شهید اسماعیل هنیه و همچنین فؤاد شکر، پرواز‌های خود به مقصد اراضی اشغالی را لغو کرده‌اند.

سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی، با تهدید تل‌آویو گفت که «کمی بخندید، زیاد گریه خواهید کرد.»

انتهای پیام/

ارسال نظر