صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۲ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
پس از سفر به تهران؛

شویگو: حوادث تلخ مربوط به ترور هنیه در ایران مورد بحث قرار گرفت

دبیر شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرد که در سفر به ایران در خصوص طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله حوادث تلخ مرتبط با ترور رهبر ارشد حماس گفتگو‌هایی انجام شد.
کد خبر : 926236

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایتارتاس، «سرگئی شویگو» دبیر شورای امنیت روسیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در جریان سفر کاری به ایران، در خصوص رخداد‌های غم‌انگیز اخیر مرتبط با ترور رهبر ارشد حماس اسماعیل هنیه، با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو کرده است.

شویگو روز گذشته با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران، علی اکبر احمدیان دبیر عالی شورای امنیت ملی ایران و سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

شویگو در جمع خبرنگاران درباره این دیدار‌ها گفت «قطعاً موضوعات مورد بحث در نشست‌ها با رئیس‌جمهور جدید و دبیر شورای امنیت ملی ایران، دربرگیرنده کل جهان بود. طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد بحث قرار گرفت که با سوریه شروع شد و قطعاً رخداد‌های جدی در مرز لبنان با اسرائیل و رخداد‌های غم‌انگیز اخیر که در تهران به وقوع پیوست مورد بحث قرار گرفت. این موضوع قابل چشم‌پوشی نیست».

در تاریخ ۳۱ ژوئیه (۱۰ مرداد ماه)، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف پزشکیان به تهران سفر کرده بود، به دست رژیم صهیونیستی ترور شد و جمهوری اسلامی و لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت اعلام کردند که انتقام خون رهبر ارشد حماس را خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر