صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۳۲ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

اعطای یک میلیارد تومان گرنت حمایتی به طرح‌های برتر

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از اعطای یک میلیارد تومان گرنت حمایتی به طرح‌های برتر خبر داد.
کد خبر : 926217

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تخصصی شبکه انجمن‌های علمی دانشجویی با حضور دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در سالن شیخ بهایی معاونت علمی برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان دانشگاه‌های سمنان، اراک، صنعتی شریف و امیرکبیر، اصفهان، تبریز و... برگزار شد، دبیران ستاد‌ها با تاکید بر اهمیت نقش انجمن‌های علمی در توسعه فناوری و تربیت نیروی انسانی متخصص ضمن ارائه گزارش از فعالیت‌های خود، خواستار حمایت‌های بیشتر مالی و معنوی از سوی ستاد شدند.

 در ادامه بر اهمیت حمایت‌های همه جانبه نهاد‌های دولتی همچون وزارت علوم، بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری تأکید شد.

از جمله حمایت‌هایی که انجمن‌ها خواستار شدند سازماندهی برنامه‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها، برگزاری دوره‌های مختلف و تسهیل شبکه‌سازی بین اعضای انجمن‌ها بود.

دبیران انجمن‌ها ضمن قدردانی از برگزاری چنین جلساتی، بر لزوم افزایش آگاهی دانشجویان و دانش‌آموزان درباره رشته‌های پرطرفداری همچون برق و مخابرات تأکید کردند. همچنین به اهمیت آموزش و آماده‌سازی دانشجویان برای کار گروهی و شناسایی افراد توانمند جهت حضور در پروژه‌های مختلف اشاره داشتند.

 کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در این جلسه با قدردانی از فعالیت‌های انجمن‌های علمی، به تشریح برنامه‌های آتی ستاد پرداخت.

وی از جمله این برنامه‌ها به برگزاری رویداد‌های مختلف مانند تک تورها، مسابقات دانشجویی، جشن نوورودی‌ها و همایش‌های انتخاب رشته اشاره کرد و بر اهمیت ارتباط دانشجویان با صنعت و ایجاد فرصت‌های کارآموزی و اشتغال تأکید کرد.

کرباسی از حمایت ستاد از هسته‌های پژوهشی مستقر در پارک‌های علم و فناوری خبر داد و به فراخوان‌های اخیر ستاد برای حمایت از طرح‌های فناورانه اشاره کرد.

وی افزود: در فراخوان سال گذشته، بیش از ۱۸۳ طرح فناورانه مورد ارزیابی قرار گرفت و به طرح‌های برتر، یک میلیارد تومان گرنت حمایتی تعلق گرفت.

کرباسی از دیگر برنامه‌های مهم ستاد، به رویداد‌های "کاشتن برای آینده" اشاره کرد که با هدف ترویج فناوری‌های نوین و ایجاد انگیزه در بین دانشجویان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان ضمن تأکید بر ادامه برگزاری جلسات انجمن‌های علمی دانشجویی تصریح کرد: ما به عنوان مجموعه‌ای از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری حامی شرکت‌های دانش‌بنیان، بخش صنعت و دانشگاه‌ها و دانشجویان و به طور جد به دنبال ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر