صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمد خراسانی‌زاده:

سند ملی هنرهای تجسمی به زودی تصویب خواهد شد/ هنرمندان تجسمی صد‌ها برابر سایر حوزه‌ها هستند

مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که هنرمندان تجسمی و شاغلان این عرصه، نسبت به هنرمندان سایر عرصه‌ها بسیار زیاد هستند، از تصویب سند ملی تجسمی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
کد خبر : 926165

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم گرامیداشت خبرنگاران و اصحاب رسانه در عرصه تخصصی هنر‌های تجسمی با حضور محمد خراسانی زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی صبح امروز شانزدهم مرداد ماه در موزه هنر‌های معاصر برگزار شد.

خراسانی‌زاده با تشکر از زحمات سالانه خبرنگاران گفت: روز خبرنگار کمک می‌کند که خود رسانه‌ها مورد توجه قرار بگیرند کسانی که همیشه پشت صحنه هستند و خودشان فراموش می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت هنر‌های تجسمی و شناخت نسبت به آن در افکار عمومی گفت: شما ببینید در عرصه سینما، موسیقی، تاتر و … چقدر هنرمند است و در عرصه تجسمی چقدر درحالیکه تعداد هنرمندان، ظرفیت‌ها و رشته‌ها تجسمی خیلی بیش از ان‌ها است. فقط در انجمن خوشنویسان ما صد‌ها هزار نفر مدرک رتبه دارند؛تعداد طراحان گرافیک و عکاسان هم بسیار زیاد است. ما این نکته را ما در سند ملی تجسمی مدنظر داشتیم.

خراسانی زاده یاداور شد: دراین عرصه اگر اقناع افکار عمومی را نداشته باشیم، رشدی هم نخواهیم داشت. ظرفیت ما در عرصه رسانه محدود است، اما در چند سال گذشته یک اتفاق خوب رخ داده و ان هم خبرنگاران تخصصی تجسمی هستند. الان تصویب سند ملی موسیقی مراحل نهایی را طی کرده و در شورای انقلاب فرهنگی تصویب خواهد شد. ما تلاش کردیم قدر زحمات شما رسانه‌ها را بدانیم و مطالباتتان را مورد توجه قرار دهیم.

وی در پایان از زنده‌یاد مجید فروغی که از فعالان عرصه رسانه و روابط عمومی در حوزه هنرهای تجسمی محسوب می‌شد نیز یاد کرد.

سپس شعیب حسینی مقدم قایم مقام موزه هنر‌های معاصر نیز در صحبت‌هایی از خبرنگاران تشکر کرد و گفت: برخی مباحث موزه مطالبات جدی می‌خواهد و از شما عزیزان می‌خواهیم به این موارد توجه بیشتری داشته باشید کنید.


انتهای پیام/

ارسال نظر