صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
حیدر محمدی:

سهم ۸۲ درصدی بازار دارو از تولید داخل/ ۱۵ همت از سهمیه ارزی دارویار تامین شد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۸۲ درصد از سهم ارزش بازار دارو تولید داخل و در حوزه تجهیزات ۴۰ درصد ارزش بازار تولید داخل هستند.
کد خبر : 926151

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه ۲۸ هزار و ۸۰۰ شناسه اصالت  دارویی(irc) در کشور داریم، گفت: همچنین ۵۰۵ هزار irc تجهیزات پزشکی در کشور فعال هستند.

وی افزود: پنج هزار و ۶۵۲ تعداد گروه کالایی تجهیزات پزشکی یا ایندکس داریم.

محمدی ادامه داد: ۸۲ درصد از سهم ارزش بازار دارو تولید داخل و در حوزه تجهیزات ۴۰ درصد ارزش بازار تولید داخل هستند.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: هزار و ۸۲ کالا تحت پوشش بیمه و هزار و ۶۵۵ کالا غیر بیمه‌ای، در حوزه دارو ۲۶۲۷ دارو بیمه‌ای و ۷۰۸ دارو غیر بیمه‌ای هستند. همچنین در سال ۱۴۰۲، ارزش بازار دارویی ۱۸۰ هزار میلیارد تومان و تجهیزات پزشکی نیز ۶۵ هزار میلیارد تومان بود.

وی یاداور شد: امسال سهمیه ارزی دارویار ۷۵ همت بود که طی چهارماه گذشته ۱۵ همت آن تامین شد. سال گذشته نیز ۶۵ همت بود که تنها ۳۵ همت آن تامین شد.

محمدی افزود: در حال حاضر وضعیت بازار دارویی کشور پایدار است؛ اما لازم است برای تامین به موقع دارو، وضعیت تامین ارز دارو نیز پایدار باشد. این در حالی است که در چند ماه اخیر مقداری تامین نقدینگی دارو ناپایدار شده است. امیدواریم که با تغییر و تحولاتی که در سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته است این سازمان نگاه ویژه‌ای به غذاو دارو داشته باشد.
وی در رابطه با وضعیت تورم در حوزه سلامت نیز گفت: در مجموع تورم حوزه سلامت در مقایسه با سایر حوزه‌ها منطقی است و به هیچ وجه بالاتر نیست و حتی تورم حوزه سلامت در سال گذشته بسیار کمتر از سایر حوزه‌هاست.


محمدی در رابطه با وضعیت بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی و دارویی نیز گفت: وضعیت پرداخت بیمه‌ها با اجرای طرح دارویار نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است. همچنین در سال گذشته حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان تهاتر انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/

برچسب ها: غذا و دارو
ارسال نظر