صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۲ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
مدیرعامل یک موسسه پژوهشی در گفت‌وگو با آنا:

رسانه‌ها در اشاعه یافته‌های پژوهشی اثرگذار هستند

عبدالمحمد مهدوی معتقد است که رسانه‌ها می‌توانند با انجام مصاحبه‌های ساختاریافته و دریافت پاسخ در اشاعه یافته‌های پژوهشی موضوعی اثرگذار باشند.
کد خبر : 926137

عبدالمحمد مهدوی مدیرعامل موسسه پژوهشی مدیریت مدبر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به تاسیس و  ثبت رسمی این موسسه در سال ۱۳۹۰ و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: یکی از محور‌های اساسنامه این موسسه، برگزاری کنفرانس‌های علمی و همکاری با مجامع علمی داخلی و خارجی است.

سال ۱۳۹۴ برنامه ریزی‌های لازم برای برگزاری اولین کنفرانس با عنوان «اولین همایش ملی پژوهش‌های مدیریت و علوم انسانی در ایران» انجام شد به‌طوری‌که اولین دوره آن در تاریخ ۱۱ خردادماه ۱۳۹۵ در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و با حضور و سخنرانی قائم مقام محترم وقت وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و سایر دانشگاه‌ها برگزار شد و در آن سخنرانان مقالات پذیرفته شده خود را ارایه کردند. از دیگر اقدامات ارزشمند این موسسه راه اندازی دبيرخانه بین المللی کنفرانس‌ها و همچنین پایگاه استنادی علوم به نشانی www.isccm.ir برای معرفی کنفرانس‌های در حال پذیرش مقاله و انتشار مجموعه مقالات است.

وی ادامه داد: در این سال‌های فعالیت سعی شده تا تنوع را در برگزاری رویداد‌ها و برنامه‌های علمی لحاظ کنیم بطوریکه با بررسی و شناسایی نیاز دانشجویان، پژوهشگران، اساتید، فرهنگیان و کارکنان، کنفرانس‌های بین رشته‌ای را در رشته‌های مدیریت و مهندسی، مدیریت و روان شناسی، مدیریت، حسابداری و حقوق؛ مدیریت و علوم پزشکی، تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش؛ تحقیقات نوین در آموزش و پرورش، مدیریت، فرهنگ و هنر؛ و مدیریت شهری و شهرسازی طراحی برگزار و برگزیدگان آن‌ها را به جامعه علمی کشور معرفی کردیم.


وی درباره همکاری با مجامع علمی هم این طور گفت: بر اساس ماموریت ذاتی که داریم سعی شده تا همکاری‌هایی را با دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی و مجامع خارجی در دستور کار خود قرار دهیم بطوریکه در ادوار مختلف برگزاری کنفرانس‌ها ما از همکاری و مشارکت علمی دانشگاه‌های تهران، شهید چمران اهواز، ایلام، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، انجمن علمی قرآن و تحول علوم ایران، انجمن علمی نهج البلاغه ایران، مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی، سیویلیکا، پایگاه مجلات تخصصی نور (نورمگز)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام  و دانشگاه‌ها و مجامع خارجی مانند دانشگاه علوم مالزی و دانشگاه‌هایی از یونان، ایتالیا، تایلند و. برخوردار بودیم.

مهدوی در پاسخ به این سوال که در این سال‌ها کدام کنفرانس از استقبال بهتری برخوردار بود، بیان کرد: از میان کنفرانس‌های مورد اشاره بیشترین استقبال مربوط به کنفرانس پژوهش‌های تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش است  که در اولین دوره آن بیش از یک‌هزار و صد مقاله علمی به چاپ رسید. در رابطه با سایر کنفرانس‌ها نیز باید گفت که با شدت و ضعف متفاوت مورد استقبال جامعه علمی قرار گرفته و در بسیاری از آنها به چاپ صد‌ها مقاله منجر شده است.

مدیرعامل موسسه پژوهشی مدیریت مدبر درباره آثار و بازتاب برگزاری کنفرانس‌ها اظهار کرد: تاکنون در رویداد‌های علمی که در موسسه برگزار کردیم سعی شده بستر سازی مناسبی برای پذیرش و چاپ مقالات علمی کنفرانس‌ها صورت گیرد بطوریکه پذیرش و انتشار هزاران مقاله علمی که اغلب حاصل تلاش پژوهشگران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می‌باشد، گویای اثر مثبت برگزاری کنفرانس‌ها بر جامعه علمی بویژه در حوزه اشاعه یافته‌های پژوهشی است.

وی بر نقش مثبت رسانه‌ها در روند برگزاری رویداد‌های علمی تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با انجام مصاحبه‌های ساختاریافته و دریافت پاسخ از دبیرخانه در اشاعه یافته‌های پژوهشی موضوعی اثرگذار باشند و همچنین با انعکاس نتایج پژوهش‌ها به مخاطبان نقش موثری را در بیان و انتقال تازه‌ترین دستاورد‌های علمی ایفا کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: موسسه پژوهشی مدیریت مدبر، آمادگی همکاری با دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور برای برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های علمی ناظر بر آسیب شناسی وضع موجود و ارائه راهکارهای علمی برای برون رفت از تنگناها و مشکلات اداری در راستای مدیریت مبتنی بر حق و عدالت که پیامدهایی چون رضایتمندی مردم، نخبگان و رفاه و پیشرفت را برای ایران عزیز در پی داشته باشد، اعلام می دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر