صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران در جمع خبرنگاران؛

تأمین واگن عملیاتی خواهد شد/ شهرداری رقم مدنظر را قرض گرفت

رئیس شورای اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ساخت واگن در داخل کشور به صرفه نیست اما قطعاتی همچون موتور، محرک و دیگر سیستم‌ها در داخل تهیه شده و ساخت واگن ملی می‌تواند آزمایش خوبی باشد. شهرداری این رقم را از بودجه برنداشته و قرض گرفته است.
کد خبر : 926099

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه دویست و پنجاه و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز موضوع تشکیل مرکز زنان و خانواده بررسی می‌شود، اظهار کرد: همچنین در خصوص شهر آفتاب و قیمت‌گذاری غرفه‌هایی که دارد، بحث و بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری در رابطه با غرفه‌های میادین و بازارهای میوه و تره بار، نامگذاری معابر و بررسی گزارشات حسابرسی شرکت خدمات اداری شهر، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی و سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار برای سال ۱۴۰۲، از دیگر دستورهای جلسه امروز به شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه شهرداری جایگاه خدمت‌رسانی و کارمندی را با هم دارد، یادآور شد: خدمت‌رسانی شهرداری همچون سایر دستگاه‌های خدماتی است و برخی بخش‌ها همواره باز است و ساعت ندارد. ممکن است در مسیر خدمت‌رسانی با تغییر ساعت کاری خلل وارد شود. این تصمیمی است که شهرداری برای ساعت کاری گرفته و ما در شورا ساعت را نزدیک به ساعت مدنظر دولت در نظر گرفتیم چون فضای شورا کارمندی‌ست.

وی درباره ساخت واگن‌ گفت: ساخت واگن زمان می‌برد و چیزی نیست که ما تصمیم بگیریم و ۶ ماه بعد آماده باشد. مسائل مالی، سیاسی و بین‌المللی در این زمینه اهمیت دارد. از سال ۱۳۹۶ قرارداد واگن‌ها خاک می‌خورد و ما در این دوره قرارداد را فعال کردیم؛ ساخت واگن در داخل کشور به صرفه نیست اما قطعاتی همچون موتور، محرک و دیگر سیستم‌ها در داخل تهیه شده و ساخت واگن ملی می‌تواند آزمایش خوبی باشد. به شرط اینکه دولت تعهد خود را انجام دهد و ارقام مورد نظر را بپردازد، تأمین واگن عملیاتی خواهد شد. شهرداری این رقم را از بودجه برنداشته و قرض گرفته تا بتواند پیش پرداخت را به نتیجه برساند.

انتهای پیام/

ارسال نظر