صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۱ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
یک پیرغلام حسینی در گفت‌وگو با آنا:

نام «حسین» کلید حل مشکلات است

حاج عبدالرضا نوریان پیرغلام بجنوردی می‌گوید: امام حسین(ع) یک شخصیت ولایی است و نام و یادش کلید قفل همه مشکلات است.
کد خبر : 926098

عبدالرضا نوریان، پیرغلام ۷۵ ساله بجنوردی که با سینی چای از عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) پذیرایی می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره هیئت عزاداری که در آنجا مشغول خدمت است، گفت: هیئتی که بنده افتخار پذیرایی از عزادارن آن را دارم، دو هزار عاشق دلسوخته دارد و همراه ۲۰ نفر از خادمان دیگر باافتخار آبدارچی مسجد هستیم. این حُسن انتخاب را سعادتی از طرف حضرت حق می‌بینم که نصیبم شده است. شغل اصلی بنده معلمی بوده؛ ولی اگر از شغلم معنوی‌ام بپرسند، با افتخار می‌گویم آبدارچی هیئت رزمندگان اسلام هستم.

وی درباره چگونگی عزاداری مردم خراسان شمالی در این ایام گفت: همه شهر‌های استان خراسان شمالی مثل بجنورد چند روز مانده به محرم کار‌های مقدماتی را انجام می‌دهند و مهیای عزاداری و پذیرایی از سیاهپوشان می‌شوند. در این ماه نگاه ویژه‌ای به محرومان استان می‌شود و هر شب چند هزار نفر هم با دادن غذای گرم و هم به شکل تحویل بسته‌های آماده در در منزلشان پذیرایی می‌شوند.

نوریان کلامش را به بیتی رنگین کرد و گفت: امام حسین (ع) یک شخصیت ولایی است و به حق باید گفت که حسین جان تو سر دادی که سرت در پیش نامردان فرود نیاید، تو جوان دادی تا جوانان رسم جوانمردی بیاموزند. نام و یاد امام حسین (ع) کلید قفل همه مشکلات است. زمانی بود که در جبهه‌ها با نام و یاد حسین (ع) نیرو می‌گرفتم و آماده رزم می‌شدم و با اینکه اکنون پیر و مریض احوال شده‌ام، دلی آکنده از عشق حسینی دارم و از هیچ کمکی برای اعتلای ایران عزیزم دریغ نمی‌کنم.

انتهای پیام/

ارسال نظر