صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۳ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

مسئول جدید نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد لرستان معرفی شد

مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در مراسمی با حضور مسئولان معرفی شد.
کد خبر : 926093

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید  نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با حضور حجت‌الاسلام محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام حبیب حاتمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، محمدرضا جابر انصاری سرپرست این دانشگاه، جمعی از مسئولان و رؤسای دانشگاه‌های استان برگزار و با قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام محسن قربانی در مدت تصدی مسئولیت، حجت‌الاسلام سعید احمدی به‌عنوان مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان معرفی شد.

محمدرضا جابر انصاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی لرستان در این مراسم اظهار کرد: هر کدام از ما زمانی که مسئولیتی را می‌پذیریم باید در همان لحظه به فکر رفتن باشیم و بدانیم که آنچه مهم بوده اثری است که بر جای می‌ماند و باید آن را توشه آخرت خود قرار دهیم.

وی با اشاره به بخش‌نامه ابلاغی سازمان مرکزی با عنوان نقش دانشگاه در تعلیم و تربیت اجتماعی بیان کرد: اگر قرار است در مسیر درست حرکت کنیم دانشگاه علاوه بر تربیت نیروی متخصص مورد نیاز جامعه باید انسان تربیت کند؛ زیرا در دنیای امروز با همه پیچیدگی‌هایش نقش انسان‌پروری دانشگاه اهمیتی مضاعف می‌یابد.

محبوبیت و مقبولیت برتر از قدرت و ثروت است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی نیز نعمت خوشنامی، محبوبیت و مقبولیت را برتر از علم و قدرت و ثروت دانست و گفت: هر انسانی در عالم محبوبیت و مقبولیتی دارد که می‌تواند شهر، استان، کشور و یا حتی جهان را در بگیرد؛ اما اگر بخواهیم از شخصی یاد کنیم که در مرکز عالم آمده و علم محبوبیت را در دست گرفته و تا همیشه تاریخ بدیل و جایگزینی نخواهد داشت آن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده که گوی سبقت را از همگان ربوده است.

حجت‌الاسلام محمد شریفانی عنوان کرد: راز محبوبیت امام حسین(ع) در دو نکته اساسی است نخست اخلاق‌مداری؛ زیرا کربلا مهد اخلاق و ارزش‌های زیباست و کربلا نمادی از قرار گرفتن همه زیبایی‌ها در مقابل همه زشتی‌هاست و دوم اخلاص و معامله با خدا، زیرا معامله با خدا تنها معامله پاک و پاکیزه‌ای بوده که هیچ چشمداشتی در آن وجود ندارد.

نهاد رهبری در دانشگاه نقش راهبردی دارد 

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان نیز عنوان کرد: همان‌گونه که امام راحل (ره) فرمودند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» و امروز هیچ جایی در جهان نیست که پرچم اباعبدالله الحسین (ع) برافراشته نشده باشد.

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی سه وظیفه هدایت، حمایت و نظارت را از عمده‌ترین وظایف دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه برشمرد و توضیح داد: نهاد رهبری در دانشگاه نقش راهبردی دارد و مصداق کامل وحدت حوزه و دانشگاه بوده؛ همان‌طور که حوزه علمیه قرار است نقش رسالتی انبیاء و ائمه هدی علیهم‌السلام را در جامعه ایفا کند نهاد رهبری نیز باید تقوی، دینداری، توجه به معنویت و اخلاق را مدنظر قرار دهد به‌گونه‌ای که همگان در محیط دانشگاه احساس کنند یک مرجع فکری و یک ملجأ و پشتوانه آرامش‌بخش در دانشگاه‌ها دارند.

به گزارش آنا،  این مراسم با قرائت حکم مسئولیت حجت‌الاسلام سعید احمدی مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان به پایان رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر