صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۳۶ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

نایب رییس فدراسیون فوتبال: داوران محدودیت‌های قانونی دارند که نمی‌توانند پاسخگو باشند

نایب رییس فدراسیون فوتبال ایران گفت:صنف داوری محدودیت‌هایی به لحاظ قوانین و مقررات دارد که باعث می‌شود داور نتواند پاسخگو باشد.
کد خبر : 926069

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی محمدنبی در مراسم تقدیر از داوران استان تهران و آیین رونمایی از البسه آنها گفت:جمع کردن هیات استان تهران کار بسیار سختی است و چندین هیات تابعه دارد و سالانه مسابقات بسیار زیادی در این استان برگزار می‌شود. در سال‌های گذشته این توفیق را داشتم که به هیات‌های تابعه تهران سر بزنم، اما به به دلیل محدودیت‌هایی که به لحاظ اعزام داور، زمین و امکانات در این شهر‌ها وجود دارد مدیریت این هیات‌ها و برگزاری مسابقات بسیار سخت است.

نایب رییس فدراسیون فوتبال افزود: صنف داوری محدودیت‌هایی به لحاظ قوانین و مقررات دارد. برای مثال اگر بازیکنی حتی یک کلمه به داور توهین کند داور نمی‌تواند پاسخگو باشد، چون طبق مقررات و آیین نامه مسابقات، تنبیهاتی برای او در نظر گرفته می‌شود. در مجموع به نظرم در بحث فضای داوری عملکرد بسیار خوبی در کشور داشتیم و نخبه‌های زیادی در این حوزه معرفی شدند و این نخبه‌ها اگر در مسیری که قرار می‌گیرند بتوانند به موقع حق خود را از داوری بگیرند به موفقیت می‌رسند.

محمدنبی گفت: مدلی که در داوری ایران تعریف شده است با مدل‌هایی که در اروپا و کشور‌های دیگر وجود دارد متفاوت است. برخی از داوران حتی از گذشته‌ها هم مطالباتی دارند. هرچند این مساله در سال‌های اخیر بهبود پیدا کرده است.

نایب رییس فدراسیون فوتبال گفت: تعداد مسابقات در سطح کشور بسیار زیاد است، اما بیشترین مسابقات در استان تهران برگزار می‌شود و مدیریت این مسابقات کار بسیار سختی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر