صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد؛

نمایی از آینده ارتباطات بی‌سیم/ ادغام نسل جدید وای‌فای با هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟

با تکامل ارتباطات بی سیم، ظهور نسل ششم وای فای ۶‌ای و ادغام آن با هوش مصنوعی (AI) در مدیریت شبکه، عصر جدیدی را در نحوه تعامل و مدیریت شبکه‌ رقم می‌زند.
کد خبر : 926045

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از تک رادار، با تکامل ارتباطات بی سیم، ظهور نسل ششم وای فای ۶‌ای و ادغام آن با هوش مصنوعی (AI) در مدیریت شبکه، عصر جدیدی را در نحوه تعامل و مدیریت شبکه‌ رقم می‌زند.

سیستم‌های وای فای همچنان ستون فقرات ارتباطات جهانی است و نیاز به مدیریت موثر وی لن (WLAN) در حال افزایش است؛ بنابراین در این مقاله به بررسی دنیای در حال تکامل اتصال بی سیم، قابلیت‌های گسترده وای فای ۶‌ای و ظهور وای فای ۷ می‌پردازیم؛ چرا که مرز‌های عملکرد بی سیم را بازتعریف می‌کند.

وای فای ۶‌ای: افزایش اتصال و گسترش امکانات

وای فای ۶‌ای مزایای نسل ششم وای فای ۶ را به طیف ۶ گیگاهرتز می‌آورد و ظرفیت، قابلیت اطمینان و امنیت بیشتری را ارائه می‌دهد. این گسترش بسیار مهم است، زیرا موارد استفاده آینده به صورت نمایی منابع و اتصال بالاتری را طلب می‌کنند. با وای فای ۶‌ای، ازدحام و تاخیر به مسائل گذشته تبدیل می‌شود چرا که طیف جدیدی از کانال‌های متعددی را فراهم می‌کند و به طور موثر پهنای باند را دو برابر می‌کند.

وای فای ۶‌ای  نیز با پیاده سازی الگوریتم امنیتی شبکه بی سیم WPA ۳، امنیت بیشتری را فراهم می‌کند. صنایعی مانند مراقبت‌های بهداشتی، خرده فروشی، حمل و نقل و آموزش از قابلیت اطمینان و امنیت این طیف جدید بهره می‌برند و فرصت‌های جدیدی برای نوآوری ایجاد می‌کنند. فناوری‌های همه جانبه مانند واقعیت مجازی، واقعیت افزوده  در کنار هوش مصنوعی، اتوماسیون، پخش زنده و اینترنت اشیا (IoT) قرار است به جریان اصلی تبدیل شوند. وای فای ۶‌ای به گونه‌ای مهندسی شده که ضمن حفظ تاخیر کم، ترافیک، دستگاه‌های هم زمان و اپلیکیشن‌های بیشتری را مدیریت کند.

هوش مصنوعی در مدیریت وای فای: انقلابی در بهینه سازی شبکه

همزمان با استفاده از وای فای ۶ ای، ادغام هوش مصنوعی در مدیریت سیستم‌های وای فای نشان دهنده یک تغییر پارادایم در بهینه سازی و نظارت بر عملکرد است. راه حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بینش ها، پیش بینی‌ها و تحلیل‌های بلادرنگ را فراهم می‌کنند و شناسایی فعالانه مسائل و خطرات را ممکن می‌سازند. اغلب، سیستم‌های هوش مصنوعی فرایند‌های خود ترمیمی را برای حوادث جزئی ارائه می‌دهند و به سرویس‌های مدیریت شده اجازه می‌دهند تا بر روی سیستم‌های حیاتی و بازیابی خدمات تمرکز کنند.

سیستم‌های هوش مصنوعی مقادیر زیادی از داده‌های شبکه را برای بهینه سازی تنظیمات، پهنای باند و جلوگیری از تداخل تحلیل می‌کنند. یادگیری ماشین (ML) با ماهیت پویای شبکه‌های وای فای سازگار می‌شود و اتصال یکپارچه و به حداکثر رساندن استفاده از خدمات را تضمین می‌کند. از تخصیص خودکار کانال پویا گرفته تا متعادل سازی بار، مدیریت وای فای مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت‌های معمول را ساده می‌کند و بار سرویس‌های مدیریت‌شده را کاهش می‌دهد و منجر به ارائه زیرساخت‌های وای فای چابک‌تر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود.

نگاهی به آینده: وای فای هفتم

در حالی که وای فای ۶‌ای و هوش مصنوعی متحول کننده هستند، سفر به اینجا ختم نمی‌شود. وای فای ۷ مدولاسیون پیشرفته، توان عملیاتی بسیار بالا (EHT) و افزایش کارایی طیفی را معرفی می‌کند و مرز‌های عملکرد بی سیم را دوباره تعریف می‌کند. هدف وای فای ۷ افزایش قابل توجه توان عملیاتی و ارائه تاخیر کم است.

وای فای ۷ قرار است تاثیر قابل توجهی در کاربرد‌های دنیای واقعی، از جمله اینترنت اشیاء صنعتی، سرویس‌های پخش زنده، کنفرانس ویدیویی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، پزشکی از راه دور، رایانش ابری و بازی آنلاین داشته باشد.

در دنیای به سرعت در حال پیشرفت اتصال بی سیم، پذیرش وای فای ۶ ای و مدیریت شبکه مبتنی بر هوش مصنوعی، دستاوردی مهم برای افزایش کارایی و نوآوری است. کسب و کار‌ها در بخش‌های مختلف می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های این فناوری تحول آفرین از قابلیت اطمینان، امنیت و عملکرد بهبود یافته بهره‌مند شوند.

طیف گسترده و پروتکل‌های امنیتی پیشرفته راه را برای پیشرفت‌های پیشگامانه در فناوری‌های همه جانبه، ادغام اینترنت، هدایت نوآوری و تسهیل رشد نمایی هموار می‌کند. این تکنولوژی‌ها به کسب و کار‌ها این فرصت را می‌دهند تا خود را در خط مقدم نوآوری قرار دهند و آینده‌ای همراه با فراگیری، چابکی و اتصال بی نظیر را پرورش دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر