صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۳ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

راه‌اندازی مرکز هم‌آفرینی دارو‌های زیستی و نوترکیب در اصفهان

همزمان با چهل و چهارمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، جهاد دانشگاهی و یک شرکت خصوصی توافق‌نامه همکاری راه اندازی مرکز هم افرینی و زیست بوم تولید دارو‌های زیستی و نوترکیب منعقد کردند.
کد خبر : 926040

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، این توافق‌نامه در روز دوشنبه پانزدهم مردادماه به منظور تکمیل پروژه ساختمانی پژوهشگاه رویان مستقر در استان اصفهان و ایجاد محلی متمرکز برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نوپا و کمک به رشد و توسعه آنها در قالب مرکز هم‌آفرینی دارو‌های زیستی و نوترکیب منعقد شد.

براساس این توافقنامه سه جانبه که با حضور روح الله دهقانی، معاون علمی رئیس جمهور، حسن مسلمی نایینی، رئیس جهاد دانشگاهی، شاهوردی، رئیس پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و مدیران شرکت رهادارو امضا شد، ساختمانی در استان اصفهان که قریب به ۴۰ هزار متر زیربنا دارد و سال‌ها نیمه کاره رها شده است، با همت و پیگیری جهاد دانشگاهی، همکاری بخش خصوصی و حمایت جدی معاونت علمی، به یکی از بزرگ‌ترین مراکز توسعه محصولات، خدمات و فناوری‌های زیستی تبدیل خواهد شد به طوری‌که بتواند در منطقه به عنوان یکی از قطب‌های توسعه زیست‌فناوری مطرح شود.

 قرار است این مرکز طی این همکاری سه جانبه، ظرف دو سال آینده به بهره برداری برسد. در این توافق‌نامه، جهاد دانشگاهی در اختصاص ساختمان و زمین مشارکت داشته است. همچنین مشارکت هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی که در حوزه دارو فعالیت می‌کند و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات مالیاتی و سایر حمایت‌های معاونت علمی به تکمیل و بهره‌برداری از این مرکز کمک خواهد کرد. علاوه بر این حمایت‌ها، یک اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه ۲۰۰ میلیارد تومانی هم برای حمایت از شرکت دانش بنیان و مجموعه‌های تحقیقاتی که در این مرکز مستقر می‌شوند در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر