صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

تولید نیروگاه‌های حرارتی به ۱۴۰ میلیون مگاوات ساعت رسید

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه تولید روزانه نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۱.۱ میلیون مگاوات ساعت انرژی عبور کرده، گفت: تولید برق این واحد‌ها از ابتدای سال تاکنون با رشد دودرصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۴۰ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.
کد خبر : 926019

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا ، اسماعیل نمازی با اشاره به آمادگی کامل نیروگاه‌های کشور برای تأمین برق پیک تابستان امسال، افزود: از این میزان تولید ۵۸ درصد آن مربوط به واحد‌های سیکل ترکیبی است که میزان تولید انرژی آنها با افزایش دودرصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۷۹ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

وی ادامه داد: با افزوده‌شدن ۱۴ واحد بخار جدید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی جهرم، هریس، ارومیه (دو واحد)، چابهار، بعثت پارس جنوبی (دو واحد)، غرب کارون، عسلویه، فردوسی، خرم‌آباد، سبلان (دو واحد) و کربنات سدیم سمنان شاهد جهش تولید نیروگاه‌های سیکل ترکیبی به‌عنوان واحد‌های تولیدکننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور به شمار می‌آید که نه‌تن‌ها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد اثرات گسترده آن خواهیم بود.

بر اساس گزارش وزارت نیرو، نمازی گفت: تنها از محل افتتاح این واحد‌های جدید سالانه سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون بخش اعظم برق موردنیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تأمین شده است، ادامه داد: میزان تولید برق واحد‌های گازی در این مدت با افزایش ۱.۵ درصدی به ۲۷ میلیون مگاوات و سهم تولید واحد‌های بخاری نیز به ۳۲ میلیون مگاوات ساعت رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نیروگاه برق
ارسال نظر