صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

سهم ۱۰درصدی شستا در بازار سرمایه/ ۱۲ شرکت تاپایان سال وارد بورس می شود

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری شستا اعلام کرد: این شرکت بیش از ۱۰ درصد بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است.
کد خبر : 926000

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، عارف نوروزی امروز در نشست خبری گفت: طی سال های اخیر مجموعه شستا بیش از ۱۰ درصد بازار سرمایه را به خودش اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شستا با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات مهمی که در شستا انجام گرفته، پذیرفته شدن شرکت ستاره خلیج فارس در بورس است، گفت: این شرکت از بزرگترین دارایی‌هایی است که امروز وارد بازار سرمایه و در خصوص شفاف سازی اقدام می شود.

نوروزی تاکید کرد: طی اتفاقات این ایام که داخل جامعه افتاده است و همه بخش ها را تحت تاثیر قرار داده با کاهش ارزش سهام این شرکت در بورس مواجه شده ایم.

نایب رئیس هیئت مدیره شستا با اشاره به وضعیت بازار سرمایه ادامه داد:  شرکت شستا بیش از ۱۰ درصد بازار سرمایه را به خود اختصاص داده تا جایی که  امروزه قیمت هر سهم بیشتر ارزش ذاتی اش در تابلوی بورس است و در حال حاضر وقت خرید است، نه فروش.

وی تصریح کرد: فعالان بورسی  که در این شرایط اقدام به فروش سهام خود می‌کنند و دارایی خود را کمتر از ارزش آن می‌فروشند باید بدانند قطعا متضرر خواهند شد.

نوروزی ادامه داد: تا پایان سال جاری ۱۲ شرکت زیر مجموعه شستا وارد بورس می شود.


مدیرعامل شستا در ادامه صحبت ها  به عملکرد شرکت شستا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: تحقق درآمد‌های عملیاتی شستا  در سال گذشته معادل۲۷۹ همت بود که برای سال جاری این رقم به ۵۷۰ همت هدف‌گذاری شده است؛ یعنی ۱۰۴ درصد افزایش برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی به سود شرکت ها در سال گذشته اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۲، شستا سود ۵۳ همتی کسب کرد که برای سال جاری به بیش از ۲۰۰ همت هدف‌گذاری شده است و درآمد ارزی شستا در سال گذشته حدود ۱.۸ میلیارد دلار بود که برای سال جاری این رقم به ۲.۸ میلیارد دلار خواهد رسید.

تلاش برای سهم ۶ درصدی درآمد کشورادامه دارد

نوروزی تاکیدکرد: شستا سال گذشته سهم چهار درصدی از درآمد‌های ارزی کشوررا داشت و در تلاش هستیم برای سال جاری این سهم به شش درصد برسانیم.  از سوی دیگر سال گذشته ۴۰ همت سرمایه گذاری در طرح‌های مختلف انجام گرفت که برای سال جاری  با ۲۷۵ درصد رشد به ۱۵۰ همت افزایش هدف‌گذاری شده و تا نیمه سال بیش از ۶۰ درصد برنامه تحقق پیدا می کند.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا امروز بیش از ۲۶ همت از پروژه‌های سال جاری به بهره بردار رسیده است همچنین در سال جاری ۵۰ درصد افزایش سرمایه در شرکت‌های بورسی شستا صورت گرفته است. میزان افزایش سرمایه در شرکت‌های شستا ۲۸.۵ همت بوده که برای امسال ۶۳.۵ همت هدف‌گذاری شده است.

مدیر عامل شستا ادامه داد: سال گذشته ۶۹ پروژه در شستا و با حجم ۱۱۴ همت محقق شد که برای سال جاری به ۱۴۰ طرح با حجم نقدینگی ۱۹۰ همت سرمایه گذاری، هدف‌گذاری شده که ۴۰ درصد آن تا امروز تحقق یافته است.

اهمیت شفاف سازی در شستا

نوروزی گفت: شاید در برخی موارد موضوع و بحث عدم شفافیت در رابطه با شستا مطرح می شود که این بر خلاف برنامه و هدفگذاری ماست . از مجموع ۲۷۶ شرکت زیرمجموعه شستا، ۱۸۴ شرکت مدیریتی و ۹۲ شرکت غیر مدیریتی است که مدیریت ۱۸۴ شرکت مدیریتی توسط شستا انجام می گیرد که از این مجموع   ۷۶ شرکت آن بورسی و تمام اطلاعات آنها در بورس موجود است.

وی تصریح کرد: دیگر شرکت‌های غیر بورسی زیر مجموعه بورسی ها هستند که باز هم  تمام اطلاعات و ریز جزئیات آنها در سامانه بورس موجود است و در کل ۹۷ درصد از ۱۸۴ شرکت از نظر بازرسی و حسابرسی مورد قبول شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر