صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۴ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
در نشست مسئولان حج و زیارت عنوان شد؛

اصلاح آسیب‌های اربعین‌های گذشته در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از مسئولان این حوزه خواست که اصلاح آسیب‌های اربعین‌های گذشته را در برنامه ریزی‌های اربعین ۱۴۰۳ در اولویت قرار دهند.
کد خبر : 925974

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب با اعلام این مطلب تاکید کرد: در اربعین امسال به نحوی عمل شود که مشکلات سال های گذشته تکرار نشده و با توجه به گرمی هوا به موضوع اطلاع رسانی و اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ سلامت زائران توجه شود.

در این نشست، حمید رضا محمدی معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گزارشی از اقدامات این سازمان در بخش های ثبت نام، بیمه و راهنمایی و امور گمشدگان ارائه کرد و از ثبت نام قطعی یک میلیون و 194 هزار زائر اربعین  تا صبح امروز در سامانه سماح خبر داد.

وی با بیان اینکه روند ثبت نام زائران نسبت به دوره مشابه سال گذشته 15 درصد بیشتر است، گفت: تاکنون به ترتیب 62 و 38 درصد ثبت نام کنندگان از آقایان و بانوان هستند و انتظار می رود با توجه به تجربه سال قبل، با شروع ماه صفر روند ثبت نام های روازنه از صد هزار نفر فراتر رود.

معاون عتبات عالیات سازمان حج همچنین به بازه های سنی زائران اربعین اشاره کرد و گفت: با توجه به درخواست های ثبت شده بیشترین درخواست اعزام به عراق برای پنجم تا دهم صفر است و سال گذشته نیز دراین بازه زمانی حدود یک میلیون و 400 هزار نفر به عراق رفتند و برگشتند.

در ادامه این جلسه، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت بر لزوم فراهم کردن امکانات لازم برای خدمات دهی به زائرانی که در روزهای نخست ماه صفر به عراق می روند، تاکید و خاطر نشان کردند: با توجه به اینکه در این ایام مواکب عراقی هنوز برای ارائه خدمات کاملا فعال نشده اند اتخاذ تدابیر مناسب با هدف تسهیل روند زیارت این دسته از زائران ضرورت دارد  و دستگاههای مرتبط باید سریعتر آن را مورد توجه قرار دهند.

سید عباس حسینی همچنین افزود: در خصوص آنچه به عهده سازمان حج بوده است با برگزاری جلسات کارشناسی اقدام شده و در موضوع راهنمایی و امور گمشدگان نیز بدنبال فراخوانی که داده شد بیش از 1200 نفر اعلام آمادگی کرده اند که از میان آنها نیروهای توانمند و با تجربه انتخاب و اعزام خواهند شد. 

در ادامه این جلسه، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به اقدامات انجام شده توسط این مرکز در راستای تامین دارو و ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین در شهرهای زیارتی و مسیر نجف تا کربلا اشاره کرد و آقایان غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت و نصراله فرهمند مدیرعامل موسسه عمره سعادت هم از آخرین پیگیری ها در داخل برای اعزام عمره گزاران به سرزمین وحی گزارش دادند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم تاکید کرد: نمایندگان سازمان حج و هواپیمایی هرچه زودتر برای پیگیری امور اجرایی و روشن شدن جداول پروازی به کشور میزبان اعزام شوند تا بتوان در فرصت عمره به میزان مناسب به  مطالبات زائرانی که در نوبت اعزام قرار دارند، پاسخ داده شود و حتی فرصت یک هفته نیز در اعزام عمره گزاران مورد غفلت قرار نگیرد.   

انتهای پیام/

ارسال نظر