صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
در گفت وگو با آنا

بیاتی نیا: یامگا پادوانی دوم می شود/ نکونام با علم به اینکه باید جوابگو باشد تصمیم می گیرد

بازیکن سابق استقلال گفت: قطعا جواد نکونام با علم به این موضوع که بعدا باید جوابگو باشد تصمیمات لازم را می گیرد.
کد خبر : 925964

محسن بیاتی نیا در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط نقل و انتقالات استقلال اظهار کرد: این موضوع چه برای استقلال چه برای سایر تیم ها به این گونه ای است که یک سرمربی که سال گذشته با تیم بوده و نقاط ضعف و قدرت را می شناسد انتخاب ها و اولویت های خود را اعلام می کند. باید دید که آن نفرات به تیم اضافه می شوند یا خیر. البته موضوعاتی مانند مشکلات جسمی، تأیید ایفمارک و اتفاقات این گونه که باعث عدم جذب بازیکنان می شود، موضوع جدایی است.

وی درباره اینکه این روز ها استادیوم های سرخابی ها مشخص نیست اظهار کرد: این شرایط افتضاح است. درک نمی کنم چگونه این موضوع سال گذشته مطرح بود و دوباره امسال نیز مطرح شده است. اگر نمی توانیم حرفه ای شویم برگردیم  به سال 77 و مانند شرایط آن سالها شویم. اینگونه نمی شود. تیم ها بازی های مهم دارند و طرفداران منتظر شروع لیگ و بازی ها هستند آنوقت همچنان مشخص نیست قرار است بازی ها در کدام ورزشگاه برگزار شود. در 3 سال گذشته خیلی از فوتبال حرفه ای فاصله گرفتیم.

بیاتی نیا ادامه داد : در همین زمان که ما درگیر اینگونه مشکلات هستیم، لیگ برتر ترکیه در سال حداقل 5 بازیکن مانند طارمی به فوتبال جهان معرفی می کند. اما در کشور ما مانند طارمی نه تنها دیگر نیست بلکه بعد از او هیچ ستاره ای به فوتبال ما معرفی نشد. نکته جالب این است که برای بازیکنان حال حاضر لیگ برتر با این سطح تیم ها دعوا می کنند و میلیاردی قرارداد می بندند. اگر بازیکنی یک میلیون دلار میخواهد باید اندازه یک میلیون دلار نیز باشد.

بازیکن سابق استقلال درمورد بازیکنان خارجی که باید از استقلال جدا شوند تصریح کرد: این مورد نظر سرمربی است که بخواهد با منتظر محمد و یامگا همکاری داشته باشد یا از تیم جدا شوند. قطعا جواد نکونام با علم به این موضوع که بعدا باید جوابگو باشد تصمیمات لازم را می گیرد. باید صبر کنیم تا لیگ شروع شود و ببینیم تغییرات مفید بوده است یا خیر. 

او در پاسخ به این سوال که اخلاق حرفه ای حکم می کند باشگاه استقلال چه تصمیمی درباره یامگا بگیرد اظهار کرد: یامگا قطعا پادوانی دوم می شود. من که یک بازیکن ایرانی بودم بعد از پارگی رباط صلیبی به بنده گفتند دیگر تو را نمی خواهیم. او که دیگر خارجی است.  فوتبال ما به اسم حرفه ای است اما به هیچ عنوان شخصیت فوتبال ما حرفه ای نیست. چراکه نه مدیران ما ثابت هستند نه مربیان. 

وی افزود: برعکس فوتبال جهان هستیم. در فوتبال حرفه ای، هنگامی که دوره بازیکنی یک ورزشکار به پایان می رسد، بعد از 10 سال شاید مربی شود. در فوتبال ما هنوز دوره بازیکنی ورزشکار تمام نشده است به او تیم می دهند. بعد از گذشت مدتی نه آن را مربی می دانند نه بازیکن و در اصل هیچی نیست. اینکار باعث می شود که دیگر کاربلدان این حوزه نتوانند به فوتبال ورود پیدا کنند. در نهایت به یک نتیجه ضعیف خواهیم رسید. هرکسی باید جایگاه خود را داشته باشد. چرخه مربی گری لیگ برتر به گونه ای شده که چند نفر هر سال نتایج مشابهی نسبت به سال گذشته می گیرند و در سال بعد اولین نفر قرارداد می بندند و این چرخه ادامه خواهد داشت. کارهای سالیان پیش اروپا را انجام می دهیم. 20 سال از فوتبال اروپا عقب هستیم.

بیاتی نیا در خصوص لیگ نخبگان خاطرنشان کرد: تیم های عربستان، ورزشگاهی در بالای یک برج 300 طبقه ای می سازند آنوقت استقلال هنوز یک زمین ندارد. می خواهیم چه انتظاری داشته باشیم؟ سالی که نکوست از بهارش پیداست. این آغاز یک سال نکوی ما است.  مگر آب و هوای ترکیه را در داخل کشور خودمان نداریم که برای کمپ و تردو همه به ترکیه می روند؟ هوای این طرف مرز با آن طرف مرز چه مقدار تفاوت دارد؟ حتی یک کمپ ساده و هتل 4 ستاره در شمال غربی کشورمان نمی سازیم که در کشور خودمان کمپ کنیم. از فوتبال آسیا جا ماندیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر