صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۷ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
«دوشنبه» تاریخ قطعی نیست

گمانه‌زنی بلینکن درباره زمان احتمالی حمله به اسرائیل

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که واشینگتن تصوری درباره نحوه انتقام ایران و محور مقاومت از رژیم صهیونیستی ندارد و تاریخ دقیق را هم نمی‌داند، اما محدوده زمانی احتمالی می‌تواند از ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده باشد.
کد خبر : 925940

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سه منبع آگاه به وبگاه «آکسیوس» گفته‌اند که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، در نشست مجازی با همتایان گروه ۷ (هفت کشور صنعتی جهان)، به آنها گفته است که حمله انتقام‌جویانه حزب‌الله و ایران علیه رژیم صهیونیستی ممکن است از روز دوشنبه آغاز شود.

این نشست با هدف ایجاد هماهنگی میان متحدان نزدیک آمریکا و با ادعای تلاش دقیقه ۹۰ برای اعمال فشار دیپلماتیک بر ایران و حزب‌الله به‌منظور کاهش هرچه بیشتر شدت انتقام‌جویی آنها برگزار شد.

آن‌گونه که از گزارش آکسیوس برمی‌آید، بلینکن گفته است که این‌بار برخلاف عملیات «وعده صادق»، آمریکا هیچ‌گونه تصوری درباره نحوه انتقام ایران ندارد.

همچنین او گفته است که زمان دقیق حمله را هم نمی‌داند، اما احتمال دارد بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت آینده اتفاق بیفتد. منابع آگاه می‌گویند که منظور بلینکن روز «دوشنبه» است.

 ظاهراً وزیر خارجه آمریکا از شرکای گروه ۷ خواسته تا جایی که امکان دارد، حزب‌الله، ایران و اسرائیل را تحت فشار دیپلماتیک قرار دهند.

بلینکن مدعی شده که آمریکا به دنبال این است که چرخه تنش را از راه محدود کردن حملات ایران و حزب‌الله و بعد مهار دامنه پاسخگویی اسرائیل بشکند.

همچنین او تأکید کرده است که افزایش توان نظامی آمریکا در منطقه صرفاً جنبه دفاعی دارد.

به گفته او، تا قبل از ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، آمریکا بر این باور بود که به پیشرفت قابل‌ملاحظه در روند حصول توافق تبادل اسرا و آتش‌بس نزدیک شده است حال‌آنکه در شرایط فعلی هم ضرورت حصول چنین توافقی بیش‌ازپیش حس می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر