صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۷ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳

اتصال راه آهن چابهار- زاهدان به بندر شهید بهشتی تا پایان سال

وزیر راه و شهرسازی از اتصال راه آهن چابهار_ زاهدان به بندر شهید بهشتی تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر : 925923

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد بذرپاش در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: با تزریق منابع مالی مناسب به کلان پروژه کریدوری چابهار- زاهدان تا پایان سال این مسیر ریلی راهبردی شمال-جنوب به بندر ترانزیتی و بین‌المللی شهیدبهشتی چابهار متصل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی پیش از این نیز از تزریق منابع مالی به پروژه‌های ریلی و سرعت گرفتن آنها خبر داده بود که راه آهن چابهار به زاهدان و را آهن اردبیل-میانه از جمله این پروژه‌هاست.

بر اساس گزارش  وزارت راه و شهرسازی، پیش از این وزیر راه و شهرسازی روز ۱۱ خرداد ماه امسال در گفتگو با ایرنا گفته بود: بهره‌برداری از پروژه ریلی چابهار - زاهدان - میلک - سرخس، چابهار را به قطب بسیار مهم اقتصادی و تبدیل به یک نگین راهبردی، ترانزیتی در منطقه خواهد کرد، البته قطعه زاهدان به خاش حدود یک و نیم سال گذشته در دولت سیزدهم به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: محور بعدی ۴۵۰ کیلومتر از چابهار تا محدوده خاش است که تاکنون منابع خوبی به این پروژه تزریق شده و بزودی نیز منابع جدیدی به آن تعلق می‌گیرد تا کار با سرعت بیشتری انجام شود.

بذرپاش عنوان کرد: رئیس جمهور شهید نیز تاکید داشته تا پایان سال ۱۴۰۳ این محور راهبردی باید به بهره برداری برسد، در همین راستا قطعات شمالی از زاهدان تا میلک از یک طرف، زاهدان تا خراسان جنوبی از سوی دیگر کار این پروژه به سمت خراسان مرکزی و منطقه سرخس در ۱۶ جبهه کاری در حال انجام است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: قطعا با این اقدام چابهار تبدیل به قطب بسیار مهم و یک نگین راهبردی - ترانزیتی در منطقه خواهد بود و سیستان و بلوچستان اصلی‌ترین تاثیر مستقیم اقتصادی در حوزه عملیات گسترده ترانزیتی را خواهد دید. این اقدام سیستان و بلوچستان را به یکی از شاهراه‌های اصلی تردد کالا‌های ترانزیتی در منطقه تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر