صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۸ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
میعادفر عنوان کرد؛

چهار تهدید مهم در پیاده روی اربعین

رییس سازمان اورژانس کشور، ضمن اشاره به چهار مخاطره مهم در پیاده روی اربعین، به تشریح خدمات اورژانس به زائران اربعین اشاره کرد.
کد خبر : 925921

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، جعفر میعادفر، در برنامه صف اول شبکه خبر سیما، گفت: حدود ۵۰ تیم واکنش سریع پیاده در مراکز تجمع جهت ارائه خدمات مستقر خواهند شد.

وی افزود: ۱۴ فروند بالگرد و دو فروند هواپیما برای انتقال مصدومان، ۴ واحد آزمایشگاهی و ۱۶۱ بیمارستان که در استان‌ها با ۱۰۰ درصد توان عملیاتی، در ایام اربعین پیش بینی شده است.

میعادفر ادامه داد: سازمان اورژانس کشور مسئول کمیته بهداشت و درمان وزارت بهداشت است که هم مسئول هماهنگی سازمان‌های داخل وزارتخانه و هم سازمان‌های برون که می‌توانند به ما کمک کنند.

وی افزود: ما چهار مخاطره مهم را در ایام اربعین داریم که مهم‌ترین آن گرمازدگی است، به طوری که درجه حرارت بین ۵۵ تا ۶۰ درجه یکی از چالش‌های جدی ما است. نکته دوم، ازدحام جمعیت در مرزها است که البته از سال گذشته این ازدحام خیلی کاهش پیدا کرده سوم حوادث ترافیکی است باز هم به خاطر توسعه راه‌ها ما سال گذشته کاهش جدی را داشتیم و نکته چهارم بحث بیماری‌های عفونی است که متأسفانه ما امسال داستان پشه آئدس و تب دنگی را داریم که همه کشورهای همسایه ما آلوده هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر