صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
نقیلو به آنا خبر داد؛

دانشگاه آزاد زنجان میزبان کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان اعلام کرد که سومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» به میزبانی این دانشگاه برگزار می‌شود.
کد خبر : 925914

احمد نقی‌لو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه بین شهر زنجان و کنگره بانوی بلاغت قرابت معنایی وجود دارد، اظهار کرد: وجود حسینیه اعظم و عزاداری‌های باشکوه محرم در زنجان زبانزد است، گرچه همه زنجان را با حسینیه اعظم می‌شناسند، اما این شهر با عزاداری‌های باشکوه زینبیه اعظم که برای حضرت زینب سلام‌الله علیهاست و روز یازدهم محرم برپا می‌شود، شناخته می‌شود.

وی اضافه کرد: دو مراسم مهم حسینیه و زینبیه اعظم بسیار باشکوه برگزار می‌شود و عزاداران از همه مساجد زنجان جمع می‌شوند و در مراسم‌های این دومکان شرکت می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به برگزاری کنگره شعر «بانوی بلاغت» اشاره کرد و یادآور شد: این کنگره در نخستین دوره برگزاری‌اش با همکاری حسینیه اعظم زنجان به دو زبان فارسی و عربی در مقیاس ملی برگزار شد و استقبال خوبی از آن صورت گرفت؛ به‌طوری که ۳۶۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره رسید.

{$sepehr_key_940}

نقی‌لو افزود: در دومین دوره کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» اشعاری از کشور‌های دوست و همسایه نیز ارسال شد که بازتاب خوب کنگره در عرصه بین المللی را نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: در دوره دوم از مرز‌های ملی فراتر رفتیم و با توجه به استقبال به عمل آمده سومین دوره کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» را در سطح بین‌المللی برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با اشاره به اینکه اختتامیه این کنگره دی‌ماه و همزمان با سالروز رحلت حضرت زینب سلام‌الله علیها در زنجان برگزار می‌شود، ادامه داد: بخش ویژه زیارت جامعه کبیره نیز به این کنگره افزوده شده است.

نقیلو به تدابیر دبیرخانه کنگره برای افزایش آمار مخاطبان اشاره و تبیین کرد: در دوره‌های قبل مخاطبان خوبی داشتیم، اما معتقدیم تداوم یک برنامه فرهنگی و هنری موجب رونق آن خواهد شد، بنابراین به‌دنبال استمرار در برگزاری این کنگره هستیم تا مورد اعتماد مخاطبان قرار گیریم و این موجب افزایش مخاطبان می‌شود.

{$sepehr_key_941}

وی با تأکید بر اینکه در منظومه برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان جشنواره امامت و مهدویت جایگاه ویژه‌ای دارد، افزود: مردم ما دوستدار اهل بیت و حضرت زینب سلام‌الله علیها هستند و از چنین برنامه‌هایی استقبال می‌کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تشریح کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی بستر‌های مناسب برای مشارکت حداکثری مخاطبان اعم از دانشگاهیان، دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه مهیا کنیم.

نقی‌لو در ادامه توضیح داد: سومین کنگره بانوی کرامت همزمان با رحلت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب سلام‌الله علیها در ۲۷ دیماه ۱۴۰۳ با حضور شعرای برگزیده بین‌المللی و ملی در زنجان پایان می‌یابد.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می‌شود علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر