صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

میدان کتاب چهار راه هوشمند می‌شود

شهردار منطقه ۲ تهران گفت: فرحزاد چالش همیشگی ما در منطقه ۲ بوده است و در این دوره مدیریت شهری بعد از ۹ سال پروانه ساختمانی در فرحزاد صادر کردیم.
کد خبر : 925894

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی صالحی شهردار منطقه  ۲ تهران در نشست خبری تشریح فعالیت‌های انجام شده، اظهار داشت: فرحزاد چالش همیشگی ما در منطقه ۲ بوده است و در این دوره مدیریت شهری بعد از ۹ سال پروانه ساختمانی در فرحزاد صادر کردیم.

وی افزود: اکنون ساماندهی روددره فرحزاد به نتیجه رسیده و پل‌های سنگی در این محل راه اندازی شد.

صالحی گفت: راهبرد جدی ما به سرانجام رساندن پروژه‌های متوقف شده بوده و سعی شد از اندوخته گذشته برای وضع کنونی استفاده کرد.  یکی از راهبرد‌های جدی این است پروژه‌هایی که از قبل بر آنها سرمایه گذاری شده بود، اما متوقف بودند سعی کردیم از اندوخته گذشته به نفع امروز بهره برداری کنیم، ۷۲۱ پلاک تصرفی توسط منطقه دو حدود هفت همت به قیمت امروز تملک شد، اما چون پروژه اجرایی نشده بود مامن معتادین شده بود.

وی گفت: پس از ساماندهی معتادان توسط قرارگاه اجتماعی پروژه آغاز شد و الان برای مردم قابل بهره برداری است، در دیدار نمایندگان و بازدید آنها چند اقدام دیگر انجام شد ،محله اسلام آباد از معضلات بیش از پنجاه ساله شهر تهران است، اما با پیگیری شهر تهران اقدامات اجرایی آن آغاز شد.

وی ادامه داد : انتهای طرح این است اسلام آباد از چالش شهری به محله الگوی ایرانی اسلامی تبدیل شود، مهمترین نفش را شورای شهر داشت، اما مردمی که در ساخت و ساز غیر ایمن زندگی می‌کنند به واحد ایمن و دارای سند مالکیت زندگی خواهند کرد. ساماندهی عرصه‌هایی بود که سال‌ها به عنوان حق شهر از شهر گرفته شده بود، در بلوار دریا گودی به مدت ۱۷ سال عرض خیابان را بواسطه ریزش در سال ۸۶ تصرف کرده بود تصمیم گرفتیم و این امر را به شهر برگرداندیم و در انعکاس گزارش‌ها رضایت مردم مشهود بود.

صالحی اظهار داشت: محور شهید پاک نژاد از میدان صنعت تا بلوار دادمان پس از ۱۱ سال آزادسازی شد، ساماندهی صورت گرفته و به عرصه عمومی، پیاده راه (پلازا) تبدیل خواهد شد. عرصه دیگر که در حال آزادسازی هستیم انتهای شادمان کارگاه مترو است کار عمرانی در حال اتمام است و تا دوماه آتی آزاد خواهد شد . در عرصه حمل و نقل عمومی دستاورد خوبی داشتیم، منطقه ایستگاه خط هفت را تکمیل کرد، دادمان و میدان کتاب اجرا و خط شش تکمیل شد و ناوگان اتوبوسرانی صد در صد نوسازی شد. (خودرو‌های داخلی استفاده کردیم) از این مرحله به توسعه و تعداد اتوبوس‌ها میپردازیم و در ادامه اصلاح هندسی‌هایی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در مراجعات مردمی درباره میدان صنعت مشخص شد نسبت به کار انجام شده ابراز رضایت دارند امیدواریم با هویت بخشی به میدان که به مسابقه گذاشتیم شهروندان کمک کنند میدان دارای المان هویت بخش شود. ساماندهی میدان کتاب، طبق مصوبه شورای ترافیک کشور میدان باید به چهارراه هوشمند تبدیل شود، یکی از عرصه‌های بازگشته به شهر همین نقطه بود و ظرف دو هفته اینده میدان آزاد و تبدیل به چهارراه هوشمند خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر