صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۳۹ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

باقری: از حق مشروع خود برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی استفاده می‌کنیم

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید از حق مشروع و ذاتی خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدامات متجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم امنیت و ثبات در غرب آسیا استفاده خواهد کرد.
کد خبر : 925857

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری در گفت‌وگوی تلفنی با تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی با اشاره به استمرار و توسعه تجاوزگری رژیم صهیونیستی اظهار داشت: با گذشت حدود سیصد روز از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه فلسطین در غزه، صهیونیست‌های شکست‌خورده در مقابل قدرت مقاومت، پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی خود را در کشتار زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع و اماکن غیرنظامی به کار می‌گیرند.

وی در همین چارچوب تأکید کرد: صهیونیست‌ها همچنین مبادرت به انجام اقدامات تروریستی علیه اماکن غیرنظامی در سایر کشورها مانند یمن، لبنان و اخیراً در تهران کردند.

سرپرست دستگاه دیپلماسی در این گفت‌وگو اظهار داشت: ما به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران از سکوت طرف‌های اروپایی و عدم اجازه صدور حتی یک بیانیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به تهران، یمن و لبنان در تعجبیم. همچنین عدم محکومیت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس از سوی کشورهای اروپایی نیز برای ما جای سؤال دارد.

باقری همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بدون تردید از حق مشروع و ذاتی خود برای دفاع از امنیت، حاکمیت و تمامیت ارضی خود با هدف ایجاد بازدارندگی در مقابل اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی و تداوم امنیت و ثبات در غرب آسیا استفاده خواهد کرد.

تانیا فایون وزیر امور خارجه اسلوونی نیز ضمن اشاره به حق جمهوری اسلامی ایران در دفاع از خود تأکید کرد: ما هرگونه نقض حقوق بین‌المللی را محکوم می‌کنیم و امیدواریم همه طرف‌ها با حفظ خویشتن‌داری با حکمت و درایت در جهت تأمین ثبات در منطقه گام بردارند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ثبات و امنیت منطقه افزود: ما رنج و درد مردم فلسطین را انکار نمی‌کنیم و خواهان برقراری آتش‌بس طبق یک زمان‌بندی مشخص هستیم. جمهوری اسلامی ایران بازیگر بسیار مهمی در منطقه است و می‌تواند نقشی اساسی ایفا کند و اسلوونی نیز همواره برای ایجاد زمینه گفتگو و جلوگیری از افزایش تنش‌ها در خاورمیانه آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه اسلوونی ضمن تبریک انتخاب رئیس‌جمهور جدید کشورمان اظهار داشت: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی پیام مهمی را به جهانیان ارسال کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر