صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۲۱ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

معرفی پنج استان صدرنشین لیگ برتر خرید گندم

براساس اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ با درخشش کشاورزان در رقابت بر سرتحویل گندم و خریداری ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تن گندم، پنج استان صدرنشین در لیگ برتر خرید این محصول استراتژیک معرفی شدند.
کد خبر : 925851

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت بازرگانی دولتی ایران، به ترتیب استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و ۶۲۳ هزار تن، گلستان با خرید یک میلیون و ۱۵ هزار تن، فارس با خرید ۸۸۹ هزار تن، کردستان با خرید ۸۷۵ هزار تن و کرمانشاه با خرید ۷۷۱ هزار تن گندم، در صدر دریافت گندم از کشاورزان جای دارند.

براساس این گزارش؛ بعد از این ۵ استان، به ترتیب استان‌های همدان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی هر یک با خرید بیش از نیم میلیون و استان‌های لرستان، ایلام، مرکزی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی هر یک با خرید ۳۰۰ هزار تا نیم میلیون تن گندم، در رتبه‌های ششم تا چهاردهم قرار گرفته‌اند.

این گزارش می‌افزاید، به ترتیب استان‌های کرمان و قزوین، هر یک با خرید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار و استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، تهران و مازندران، هر یک با خرید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تُن گندم در رده‌های پانزدهم تا بیستم جا خوش کرده‌اند.

گفتنی است، با افزایش یک و نیم میلیون تُنی دریافت گندم در مقایسه با سال گذشته، میزان خرید گندم از رشدی بالغ بر ۱۷ درصد برخوردار بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر