صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۷ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
در سایه ترس از انتقام ایران

نتانیاهو: آماده همه سناریوهای دفاعی و هجومی هستیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در لفاظی‌ای دوباره و در سایه ترس از انتقام ایران گفت: خطاب به دشمنانمان تکرار می‌کنم که آنها در مقابل هر اقدام خصمانه علیه ما، هزینه گزافی خواهند پرداخت.
کد خبر : 925813

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه تلویزیونی العربی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل که از چهارشنبه گذشته و همزمان با ترور شهید هنیه به همراه سایر سران و شهرک‌نشینان صهیونیست در ترس و نگرانی از پاسخ ایران و محور مقاومت به سرمی برد، برای روحیه دادن به صهیونیست‌ها و سرپوش گذاشتن بر وضعیت نابسامان داخلی این رژیم مدعی شد: «ما ضربات سختی به هریک از نمایندگان ایران وارد می‌کنیم و آماده همه سناریو‌های دفاعی و هجومی هستیم».

او که درپی ترور شهید هنیه ناتوان از مقابله با حمله انتقامجویانه محور مقاومت است و بار دیگر روی کمک آمریکاو انگلیس حساب باز کرده، مدعی شد: «به دشمنانمان تکرار می‌کنم که آنها در مقابل هر اقدام خصمانه علیه ما، هزینه گزافی خواهند پرداخت».

یک مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی پیش از این به روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گفته بود: ایران و حزب‌الله می‌توانند اسرائیل را برای مدت طولانی در حالت آماده‌باش نگه دارند و افکار عمومی اسرائیلی‌ها را زیر فشار روانی و نگرانی قرار دهند.

شماری از تحلیلگران صهیونیست نیز در گفت‌وگو با رسانه‌های رژیم صهیونیستی به ناکارآمد بودن سیاست تروریستی تل‌آویو اذعان و به اختلاف و دودستگی ایجاد‌شده میان سران صهیونیست به دنبال ترور شهیدان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان، اشاره کردند.

اسماعیل هنیه که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد توسط رژیم صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید.

فواد شکر از فرماندهان ارشد حزبالله لبنان نیز یک روز قبل از شهادت اسماعیل هنیه، در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از لفاظی‌های امروز یکشنبه خود بار دیگر با هدف کارشکنی در دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسیران با مقاومت فلسطین گفت: تاکید می‌کنم که از محور فیلادلفیا و گذرگاه رفح در جنوب نوارغزه خارج نخواهیم شد.

نتانیاهو بار دیگر توپ را به زمین جنبش حماس انداخت و این جنبش را به کارشکنی در دستیابی به توافق متهم کرد و با تفسیر نادرست از خواسته حماس برای بازگشت آوارگان فلسطینی از مناطق جنوبی و مرکزی نوار غزه به خانه‌های خود در شمال این منطقه گفت: حماس آماده پذیرش هرگونه سازوکاری برای (آنچه به ادعای  نتانیاهو) عبور سلاح و عناصر مسلح به شمال نوار غزه (است)، نیست.

او در همین راستا برای فریب افکار عمومی صهیونیست‌ها و خانواده‌های اسیران صهیونیست مدعی شد: این حماس است که مانع دستیابی به توافقی برای بازگرداندن ربوده شدگان (اسیران صهیونیست) از طریق مخالفت با کلیات است و نه ما.

نتانیاهو بار دیگر بر ادامه مسیر بی نتیجه بیش از ۹ ماهه خود در جنگ علیه نوار غزه تاکید کرد و گفت: ما به فشار نظامی به حماس و سران آن تا بازگرداندن همه ربوده شدگان (اسیران صهیونیست) و تحقق اهداف جنگ ادامه خواهیم داد.

او در انتقاد از موج فشار‌ها به کابینه اش برای دستیابی به توافق آتش بس و تبادل اسیران افزود: هرکسی خواهان آزادی ربوده شدگان (اسیران صهیونیست) است، باید به فشار بر حماس ادامه دهد و نه کابینه اسرائیل.

انتهای پیام/

ارسال نظر