صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۶ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
با قراردادی سه‌جانبه؛

مرکز هم‌آفرینی دارو‌های نوترکیب راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان تجاری‌سازی جهاد دانشگاهی از انعقاد قراردادی سه‌جانبه خبر داد و گفت: این قرارداد مبنی بر ایجاد مرکز هم‌آفرینی دارو‌های نوترکیب است.
کد خبر : 925790

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود ابراهیمی رئیس سازمان تجاری سازی جهاد دانشگاهی امروز در نشستی خبری که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد جهاد دانشگاهی برگزار شد، گفت: در حال حاضر بنا داریم دانش فنی‌هایی را در خدمت تولید اشتغال و ثروت قرار بدهیم ؛ یکی از اقدامات ما،‌ تهیه اطلسی از فعالیت‌های جهاد است که در چهل و چهارمین سالگرد جهاد رونمایی می‌شود. تا پایان امسال همزمان با تشکیل این اطلس فعالیت‌هایی برای عرضه دانش فنی انجام می‌دهیم و قرارداد‌های مختلفی منعقد می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از خط تولید شرکت دانش بنیانی که در زمینه تولید داروهای گیاهی فعالیت می کند، گفت: این خط تولید در چهل و چهارمین سالگرد جهاد رونمایی می شود.

ابراهیمی ادامه داد: فردا در محل معاونت علمی قراردادی مبنی بر تاسیس مرکز هم آفرینی دارو‌های نوترکیب منعقد می‌شود که 3 طرف آن، معاونت علمی، جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی است. پیش بینی شده که برای این منظور تامین مالی هزارو ۳۰۰ میلیاردتومانی رخ دهد.

به گفته وی، بعد از این قرارداد ظرف دوسال آینده مرکز تولید دارو‌های نوترکیب تاشیس خواهد شد؛ بناست دوهزار میلیارد تومان جذب کنیم.

وی درباره قرارداد تولید کاتالیست گفت:این قرارداد با اوقاف منعقد شده تا تولید توسط جهادگران رخ بدهد؛ این برنامه در حوزه معدن و شیلات نیز محقق می شود.

ابراهیمی گفت: سند مالکیت حدنگاری اعیانی شده ذیل قانون جهش صادر شد که به پارک‌ها اجازه حضور دانش بنیان‌ها را می‌دهد. این شرکتها می توانند در پارک البرز، کرمانشاه و علوم فناوری نرم با قرارداد اجاره 30 ساله مستقر شوند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر