صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

گوگل در المپیک شکست خورد!

تلاش گوگل برای استفاده از هیجان المپیک پاریس و جلب کاربران بیشتر برای چت‌بات «جمنای» جنجال‌برانگیز شد.
کد خبر : 925759

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از گیزمودو، در اوج هیجانات بازی‌های المپیک تابستانی که در پاریس در حال برگزاری است، کمپانی گوگل یک کارزار تبلیغاتی به نام «سیدنی عزیز» راه انداخت تا چت‌بات هوش مصنوعی خود، جمنای را پرطرفدار کند، اما با واکنش‌های منفی غیرمنتظره‌ای روبه‌رو شد.

در تیزر تبلیغاتی گوگل، پدری به تصویر کشیده شده که برای کمک به دخترش از چت‌بات جمنای استفاده می‌کند. دختر او طرفدار یکی از ورزشکاران المپیکی به نام سیدنی مک لافلین لورن (Sydney McLaughlin-Levrone)، دوندۀ زن آمریکایی، است و می‌خواهد برای او نامه‌ای بنویسد. در این تبلیغ، پدر به جای استفاده از خلاقیت انسانی از هوش مصنوعی استفاده کند.

شلی پالمر، استاد رسانه‌های پیشرفته در دانشکده ارتباطات دانشگاه سیراکیوز، در مقاله‌ای استدلال کرد که این تبلیغ در معرفی توانایی‌های جمنای اغراق کرده است و پیامی اشتباه را به والدین منتقل می‌کند. پالمر گفت: «گوگل در تبلیغ خود تلاش می‌کند باور کنیم که این دختر جوان نیازی به یادگیری نگارش و توصیف واقعیت ندارد. این یک سهل‌انگاری بسیار جدی است.»

منتقدان و مخالفان در واکنش به این تبلیغ گفته‌ند که گوگل تلاش کرده مشارکت و نقش اساسی والدین را تضعیف کند و این طور جلوه دهد که می‌توان هوش مصنوعی را جایگزین فرزندپروری کرد. به همین دلیل پخش این آگهی از تبلیغات تلویزیونی حذف شده است.

گوگل در پاسخ به این واکنش‌ها تأکید کرده است که هوش مصنوعی ابزاری برای تقویت خلاقیت انسانی است و نه جایگیزینی آن، اما تداوم اعتراضات باعث شد که تبلیغات و پخش این آگهی متوقف شود و فقط یک ویدیو از آن در یوتیوب باقی مانده که بخش نظرات آن غیرفعال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر