صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۰ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
در گفت وگو با آنا

پورسلمان:از مردم به خاطر استرس‌هایی که بابت شمشیربازی کشیدند عذر می‌خواهم/برخی صحبت‌های ملی پوشان از فشار عصبی بود

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت:. بابت تمام استرس هایی که مردم پای تلویزیون کشیدند عذر می خواهم.
کد خبر : 925739

علیرضا پورسلمان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،درباره عملکرد تیم ملی شمشیربازی سابر در المپیک پاریس گفت: ورزش قهرمانی دو سر و دو لبه دارد. یک لبه برد و یک لبه باخت. به عنوان یک تیم حرفه ای باید تحمل باخت را داشته باشیم. الحمدالله بچه ها خیلی خوب کار کردند. بابت تمام استرس هایی که  مردم پای تلویزیون کشیدند عذر می خواهم. دو برابر آن استرس به مدت یک سال روی ما، کادر فنی و بچه ها بوده است. به دلیل یک ضربه که به ما ندادند باختیم. احساسی که من روی نیمکت تجربه کردم فشار داوری بسیاری بود. امیدوار بودم که روی سکو برویم و مدال بگیریم.

وی افزود: در المپیک پاریس چهارم شدیم که نشان می دهد نسبت به توکیو پیشرفت داشته ایم. با برنامه بهتر در آینده عملکرد بهتری خواهیم داشت. امیدوار هستم با این المپیک ورزش و مسئولین متوجه شوند که اگر روی شمشیر بازی سرمایه گذاری کنیم، این ورزش را به یکی از پر مدال ترین رشته های ورزشی کشور تبدیل می کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این سوال که آیا واکنشی نسبت به داوری پر اشتباه المپیک پاریس خواهید داشت یا خیر گفت:  قطعا در چهارچوب قانون بین الملل اقدام خواهیم کرد. منتظر هستیم کمیته المپیک از پاریس بازگردد تا از این طریق به کمیته المپیک بین المللی شکایت کنیم. فدراسیون شمشیربازی حتما پیگیری خواهد کرد.

پورسلمان درباره اینکه آیا در تیم ملی مشکلاتی وجود دارد که به صمیمیت تیم لطمه وارد می کند اظهار کرد: ده سفر برای کسب سهمیه با یکدیگر داشتیم. در کنار روزهای سخت و شیرین در کنار یکدیگر بودیم. شمشیربازی یک خانواده بزرگ و با معنایی است. ما به عنوان یک خانواده کنار هم هستیم.

او در خصوص صحبت های برخی ملی پوشان با خبرنگاران گفت: برخی صحبت ها به دلیل فشار عصبی بوده و برخی نیز به دلیل سوالات خبرنگاران که البته خداراشکر مشکلی نیست و اوضاع تیم خوب است.

رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره ادامه همکاری با پیمان فخری خاطرنشان کرد: شرایط او اجازه ادامه همکاری را نمی داد و به کانادا بازگشت و ما نمی‌توانیم دیگر با او همکاری کنیم. برای جایگزینی او از ظرفیت های داخلی و خارجی استفاده خواهیم کرد و در آینده نزدیک  جایگزین او را اعلام خواهیم کرد

انتهای پیام/

ارسال نظر