صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری رویداد روز فناوری اطلاعات مطرح شد؛

تلاش برای حل چالش‌های صنف در روز فناوری اطلاعات/ از رفع فیلترینگ تا کمبود منابع انسانی

در نشست خبری رویداد روز فناوری اطلاعات اعلام شد: برای روز فناوری اطلاعات تمام تلاش ما حول رفع ۵ چالش تنظیم شده است تا با هم‌افزایی شاهد اثربخشی و رفع چالش‌های این صنف باشیم.
کد خبر : 925734

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با موضوع «رویداد روز فناوری اطلاعات و اعلام بخش‌ها و برنامه‌ها» با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. 

حکیم جوادی رئیس سازمان نصر تهران درباره روز فناوری اطلاعات و برگزاری سومین دوره از این مراسم گفت: امروز فناوری اطلاعات همه بخش‌های زندگی را در برگرفته است و به نحوی تسهیل کننده زندگی امروز مردم است.

وی در ادامه افزود: روز ملی فناوری اطلاعات همزمان با زادروز دانشمند بزرگ ایرانی محمد بن موسی خوارزمی، ۲۲ تیرماه است که امسال به دلیل مصادف شدن با ماه محرم و تشکیل دولت تصمیم بر این شد که جشن را با اندکی تاخیر برگزار کنیم. از این رو ۱۶ مرداد ماه به عنوان بزرگداشت روز فناوری اطلاعات انتخاب شد.

حکیم جوادی در ادامه خاطرنشان کرد: روز فناوری اطلاعات روز فعالان این حوزه و به نحوی همه مردم است از این رو در رویداد روز فناوری اطلاعات تلاش کردیم از مسئولین دعوت کنیم تا صدای این صنف را بشنوند.

حسام اسدی از اعضای هیئت مدیره سازمان نصر تهران گفت: ما در هیئت مدیره دوره هفتم سازمان نصر همواره درحال پیگیری چالش‌های اعضای سازمان هستیم و برای روز فناوری اطلاعات تمام تلاش ما حول رفع ۵ چالش تنظیم شده است تا با هم افزایی شاهد اثربخشی و رفع این چالش‌ها باشیم.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی گفت: چالش‌های مربوط به فیلترینگ، کمبود منابع انسانی، چالش‌های مربوط به الزامات، گواهینامه‌ها و مجوزدهی، چالش‌های ثبت ارز، خرید و تهیه مواد اولیه و مشارکت بخش خصوصی در نهادهای تصمیم گیری از مهمترین چالش‌های این صنف است که با نظرسنجی و مصاحبه با اعضا احصا شده است.

وی افزود: رویداد روز ملی فناوری اطلاعات ۱۶ مرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۲‌ در سالن نورالرضا برگزار خواهد شد.

زرین دشت از اعضای هیئت مدیره این سازمان درخصوص برگزاری این رویداد گفت: در روز فناوری اطلاعات برنامه‌های متنوعی را درنظر گرفتیم. فناوری اطلاعات جایگاه بسیار مهمی دارد چرا که این صنعت زیرساختی است و باعث رشد سایر صنایع می‌شود، این صنعت پیشران توسعه است و شفافیت را به وجود می‌آورد؛ اما متاسفانه در حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی اهمیت پایینی پیدا می‌کند. 

وی در ادامه افزود: به همین دلیل در این روز از کاندیداهای سکوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دعوت کردیم تا به صورت مستقیم با چالش‌های این صنف آشنا شوند و برای رفع آن تلاش کنند. همچنین از جناب آقای رئیس جمهور و معاون اول ایشان دعوت کردیم که در این رویداد حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر