صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳

آغاز نام‌نویسی در سیزدهمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی

نام نویسی برای سیزدهمین دوره در آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از امروز آغاز و ۲۱ مرداد پایان می‌پذیرد.
کد خبر : 925731

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، به اطلاع متقاضیان میرساند، نام نویسی برای سیزدهمین دوره در آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) از روز یکشنبه 14 مردادماه آغاز و در روز یکشنبه 21 مردادماه پایان می‌پذیرد.

لازم به تاکید است که نام‌نویسی منحصراً به‌صورت اینترنتی و از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org انجام خواهد شد.

با توجه به اینکه پرداخت هزینه نام‌نویسی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود، متقاضیان لازم است با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به درگاه اطلاع‌رسانی مذکور و پرداخت مبلغ ۳۶ میلیون و ۶۴۰ ریال (سه میلیون و ششصد و شصت و چهار هزار تومان) به عنوان وجه نام‌نویسی، نسبت به دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال ۱۲ رقمی) اقدام نمایند.

متقاضیان شرکت در حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، باید کارت اعتباری مربوط به نام‌نویسی را از طریق مرکز آموزش زبان فارسی حوزه‌های امتحانی خارج از کشور، تهیه نمایند.

آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا – سامفای دانشگاهی) منحصراً در سطح دانشگاهی (آکادمیک) و شامل بخش‌های شنیداری، خوانداری، نوشتاری و گفتاری بوده که مهارت متقاضیان در این بخش‌ها سنجیده خواهد شد.

این آزمون در روز جمعه 30 شهریورماه 1403 (برابر با ۲۰ سپتامبر سال ۲۰۲۴ میلادی و ۱۶ ربیع‌الاول سال ۱۴۴۶ قمری) هم‌زمان در حوزه‌های داخل کشور و همچنین حوزه‌های امتحانی خارج کشور (روسیه- ارمنستان- قزاقستان- چین- تونس و عراق شامل شهر‌های اربیل، بصره، نجف، بغداد، کربلا و سلیمانیه) برگزار خواهد شد. لازم به توضیح است که این آزمون در حوزه‌های داخل کشور بصورت الکترونیکی و در حوزه‌های خارج از کشور به روش قبلی (مبتنی بر کاغذ) برگزار خواهد شد.

لازم به تاکید است تعیین شهر (برای متقاضیان داخل کشور) و یا کشور (برای متقاضیان خارج از کشور) برای برگزاری آزمون، منوط به حدنصاب رسیدن تعداد متقاضیان در زمان نام‌نویسی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر