صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
در گفت و گو با آنا؛

ملی پوش سابق دوومیدانی: همین که فصیحی به المپیک رسید هم خوب است/ برای نتیجه گیری باید برنامه ریزی بلند مدت کنیم

ملی پوش سابق دوومیدانی بانوان گفت: اگر خود فصیحی پیگیری های لازم برای رفتن به المپیک را انجام نمی داد مانند خیلی از دونده های دیگر از رفتن به المپیک جا می ماند.
کد خبر : 925702

الهام کاکلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره عملکرد بانوی ملی پوش در پاریس گفت: فرزانه فصیحی برای رفتن به المپیک تلاش های زیادی کرده و همین مورد که توانست به المپیک برسد یک پوئن مثبت برای دوومیدانی کشور است. اگر خود فصیحی پیگیری های لازم برای رفتن به المپیک را انجام نمی داد مانند خیلی از دونده های دیگر از حضور در مسابقات جا می ماند.

وی در این خصوص که نتیجه خوبی در المپیک کسب نشد اظهار کرد: لازمه کسب نتیجه خوب، برنامه ریزی بلند مدت از سوی فدراسیون است. نمی توانیم در این شرایط به ورزشکاران خرده بگیریم. شرایط تمرین، استرس المپیک و فشار های روانی که از طرف مردم وارد می شود حتی اگر می توانست عملکرد خوبی نیز داشته باشد افت پیدا کند. حال که احسان حدادی که خود المپین بوده و شناسنامه دوومیدانی کشور است، به ریاست فدراسیون در آمده، امید ها بر این است که در 4 سال آینده نماینده های بیشتری داشته باشیم و حتی مدال آوری هم کنیم.

ملی پویش سابق درباره نائب رئیسی پریسا بهزادی تصریح کرد: زمانی که بهزادی درکاروان تیم ملی حاضر شد تأکید کرد که با این شرط وارد فدراسیون شده است که اختیاراتی در حد یک نائب رئیس داشته باشد. قطعا برای درخشش بانوان دوومیدانی  تمام تلاش خود را به کار می گیرد.

کاکلی درمورد اتفاق عجیب که در جریان رقابت دوی ۸۰۰ متر مرحله اول لیگ دوومیدانی در بخش زنان رخ داد و مسیر مسابقه چند متر جلوتر از خط شروع قانونی آن در نظر گرفته شده بود اظهار کرد: ممکن است هرجایی این مشکل پیش آید که البته نباید این اتفاق رخ دهد. خیلی از ورزشکاران را دیدم که از این موضوع گلایه می کردند. این اشتباه باعث هدر رفت زحمات ورزشکاران می شود. تمامی بانوانی که در این مسابقه شرکت می کنند برای زدن رکورد می آیند. وقتی این اشتباه پیش می آید ورزشکار دلسرد می شود و فشار عصبی زیاد به او وارد می شود. در این سطح از مسابقات رخ دادن چنین اتفاقاتی جبران پذیر نخواهد بود.

او در خصوص داوران لیگ برتر گفت: داوران ما نا امید بودند و حقشان را مطالبه می کردند. یک بحث آنها دستمزد بود و بحث دیگر این بود که معتقد بودند که به آنها بی احترامی شده است. در سال گذشته دیدیم که تمامی داوران جدید هستند و دیگر از داوران قبلی خبری نیست. در حال با آمدن احسان حدادی مشکلات تا حدودی حل شده و ما شاهد این هستیم که از داوران جوان نیز استفاده می شود. سر داوران باید دقت بیشتری کنند و سخت گیری بیشتری داشته باشند تا دیگر در این سطح شاهد اینگونه اتفاقات نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر