صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
چمران از برنامه‌های امروز شورای شهر گفت:

نامگذاری خیابانی به‌نام شهید «هنیه»/ ورود واگن منوط به پرداخت سهم دولت+ عکس

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره واردات واگن از چین گفت: اگر دولت سهم ۱۵ درصدی خود را پرداخت نکند، با مشکلاتی برای ورود واگن‌ها مواجه می‌شویم. همچنین طرحی یک فوریتی هم در مورد نامگذاری خیابانی به نام شهید هنیه بررسی می‌شود.
کد خبر : 925683

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز یکشنبه چهارده مرداد در حاشیه دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و در رابطه با برنامه‌های امروز شورا گفت: اولین دستور جلسه، طرح یک فوریتی بود که یک فوریت آن قبلا به تصویب رسیده است. این طرح در ارتباط با تشکیل شورای راهبردی سلامت شهر تهران است و امروز خود طرح در جلسه مطرح می‌شود. موضوع دوم لایحه‌ای است برای تکریم مقام زن که آن نیز امروز مطرح می‌شود. بعد هم انتخابات هیئت رئیسه شورا را داریم. چون پایان فرصت است و بایستی انتخابات را انجام دهیم.

وی در رابطه با ترکیب انتخابات هیئت رئیسه شورا و احتمال جابجایی در این ترکیب هم گفت: کاندیدا‌ها مشخص می‌شود و ممکن است تغییراتی هم در هیئت رئیسه داشته باشیم. البته پیشنهاد من این بوده که تغییری نداشته باشیم، ولی ممکن است تغییراتی هم در ترکیب اعضا به وجود بیاید.  

چمران درخصوص دیگر برنامه‌های امروز شورا نیز عنوان کرد: بعد از انتخابات اساسنامه شرکت بهره‌برداری مترو را بررسی می‌کنیم. یک طرح یک فوریتی هم ارائه شده در مورد نامگذاری خیابانی به نام شهید اسماعیل هنیه که آن نیز بررسی می‌شود. لایحه دیگری هم داریم در ارتباط با تشکیل مرکز زنان و خانواده شهرداری تهران است که اگر وقت شد به آن هم می‌پردازیم.

رئیس شورای شهر در رابطه با بحث حمل و نقل عمومی و مسائل مربوط به واردات واگن‌ها نیز اظهار کرد: هنوز اتفاق جدیدی رخ نداده و فعلا همان مسیری که بوده در حال طی شدن است. امیدوارم هرچه سریع‌تر به نتیجه برسد و واگن‌ها به موقع تحویل شود. منتها باید از سمت ما هم هماهنگی برای پرداخت‌ها انجام شود چون اگر دولت سهم ۱۵ درصدی خود را پرداخت نکند قاعدتا با مشکلاتی برای ورود واگن‌ها مواجه می‌شویم.

وی افزود: من در جریان رایزنی با دولت جدید نیستم و خودم هم مذاکراتی با دولت برای پرداخت سهم ۱۵ درصد آن‌ها انجام ندادم، باید ببینیم شهرداری چنین کاری انجام داده یا خیر؟

چمران در پایان سخنانش در خصوص سه ساله شدن دوره هفتم شوراها نیز عنوان کرد: قانونی که مجلس تصویب کرده و در شورای نگهبان هم تایید شده همین شرایطی که امروز حاکم است را مطرح می‌کند، ولی اگر قانون جدید در مجلس تصویب شود بحث دیگری است. یک قانون برای تغییر باید حتما در مجلس شورای اسلامی تصویب شود. اگر این اتفاق رخ بدهد شرایط متفاوت می‌شود. شورای عالی استان‌ها طرح سه ساله شدن شوراها را مطرح کرده، اما اگر مجلس این طرح را تصویب کند، باید شورای نگهبان آن را تایید کند و اگر نکرد مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را تایید یا رد کند. پس این پروسه باید به طور کامل و قانونی طی شود.

گفتنی است، در جلسه امروز طرح یک فوریتی نامگذاری خیابانی به نام شهید هنیه به تصویب رسید. 

انتهای پیام/

ارسال نظر