صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۶ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
مدیر گروه رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد بجنورد خبر داد؛

پذیرش دانشجو در «علوم آزمایشگاهی دامپزشکی» برای نخستین بار

مدیر گروه رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد از پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی در رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 925681

مسلم دهمرده مدیر گروه رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی در رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی در این واحد دانشگاهی برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: این رشته یکی از رشته‌های پرطرفدار علوم پایه است که به بررسی و تشخیص بیماری‌ها، انجام آزمایش‌ها مربوط به سلامت دام، کنترل کیفیت محصولات دامی و همچنین انجام تحقیقات دامپزشکی می‌پردازد.

وی اضافه کرد: هدف از جذب دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی تربیت کارشناسانی است که با تکیه بر امکانات و ظرفیت‌های بالای مجموعه ازجمله استادان مجرب، امکانات آزمایشگاهی به‌روز و کتابخانه‌های غنی از منابع علمی از عهده انجام آزمایش‌ها بیوفیزیکی، بیوشیمیایی، هماتولوژی، آسیب‌شناسی، باکتری‌شناسی، ویروس‌شناسی، قارچ‌شناسی، انگل‌شناسی، سم‌شناسی، تجزیه مواد خوراکی (انسان و دام) و سایر آزمایش‌های مشابه در سطحی عالی برآیند.

{$sepehr_key_908}

مدیر گروه رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد عنوان کرد: علاقه‌مندان به تحصیل در این رشته با توجه به ظرفیت بالای استان خراسان شمالی در زمینه دامپروری می‌توانند علاوه بر تضمین آینده شغلی خود گامی مؤثر و مثبت در زمینه تحقق شعار؛ دام سالم، غذای سالم و انسان سالم بردارند.

دهمرده بیان کرد: علاقه‌مندانی که دارای مهارت‌ها و دانش لازم هستند؛ می‌توانند در حوزه‌های مختلفی ازجمله آزمایشگاه‌های دامپزشکی، شرکت‌های دارویی و صنایع غذایی وابسته مشغول به کار شوند و این رشته به دلیل اهمیت ویژه‌ای که برای بهبود سلامت دام و کنترل بیماری‌های آنها دارد؛ همواره یکی از رشته‌های پرطرفدار و مورد نیاز در صنعت دامپزشکی است.

وی مطرح کرد: با توجه به اینکه استان خراسان شمالی به‌عنوان یکی از قطب‌های دامپروری در کشور شناخته می‌شود و از آنجایی که در سال‌های اخیر تأسیس واحد‌های صنعتی وابسته به امور دام ازجمله کارخانه‌های تولیدی خوراک دام و طیور و آبزیان، کشتارگاه‌های صنعتی و کلینیک‌های دامپزشکی رونق گرفته و از سویی دیگر همه این واحد‌ها نیاز به انجام آزمایش‌های تخصصی برای بهبود کیفیت تولیدات و تشخیص دقیق و درمان بیماری‌های شایع بوده؛ می‌توان نتیجه‌گیری کرد که آینده شغلی مناسبی در انتظار دانش‌آموختگان این رشته است.

مدیر گروه رشته دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد درباره پذیرش دانشجو در رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی با سوابق تحصیلی گفت: رشته علوم آزمایشگاهی دامپزشکی از زیرمجموعه‌های کنکور تجربی است که در سنوات گذشته انتخاب آن فقط برای داوطلبان شرکت در کنکور تجربی امکان‌پذیر بود، این در حالی است که با پیگیری‌های این واحد دانشگاهی برای نخستین بار در ایران پس از اخذ مجوز‌های لازم از داوطلبان و علاقه‌مندان تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی پیوسته از مهرماه به‌صورت با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) ثبت‌نام می‌شود.

دهمرده  افزود: این واحد دانشگاهی در نظر دارد با فراهم آوردن امکانات و شرایط لازم زمینه‌ای را برای کسب تجربیات و تخصص لازم در راستای ورود دانش‌آموختگان این رشته به بازار کار رقم بزند. این رشته به دانش‌آموختگان کاردانی دامپزشکی کمک شایانی برای افزایش توانایی‌های علمی و تخصصی در زمینه دامپزشکی می‌کند تا زمینه‌ای برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و جذب در بازار کار را فراهم آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظر