صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۳ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
یادداشت؛

نسبت تقاضا و محصول در مبادلات صنعتی

فرآیند تولید، بازاریابی و فروش در عرصه تجارت و صنعت پیچیده و در عین حال تعیین کننده است.
کد خبر : 925627

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرآیند تولید، بازاریابی و فروش در عرصه تجارت و صنعت پیچیده و در عین حال تعیین کننده است. هر اندازه نسبت میان این سه مولفه به درستی تعریف شود، شاهد شکل گیری سیکل قابل محاسبه‌تر و کم ریسک تری در عرصه فروش محصولات صنعتی خواهیم بود و بالعکس، هر اندازه در تعیین نسبت این سه مولفه قصور یا سوء محاسبه صورت گیرد، خود را به مثابه یک آسیب در عرصه تولید یا فروش نشان می‌دهد.

اساسا استراتژیست‌های بازار در عرصه صنعت در صدد ترسیم رابطه‌ای منطقی و معقول میان تولید، بازاریابی و فروش محصولات هستند، به گونه‌ای که بتوان از تولید و عرضه پایدار در این عرصه سخن گفت.

سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌توان نسبت میان این سه مولفه را به درستی و بر اساس واقعیات جاری در بازار تعریف و عملیاتی نمود؟ در اینجا با کلید واژه‌ای تحت عنوان نیاز بازار مواجه هستیم. شاید برخی تصور کنند تولید امری مطلق و غیر قابل انعطاف بوده و مدیریت بازاریابی صرفا معطوف به دو مولفه بازاریابی و فروش است، اما مولفه تولید نیز باید تابعی از نیاز و تقاضای مخاطبان بازار باشد. به عبارت بهتر، شرکت‌ها و کارخانجات صنعتی باید آمادگی بازتعریف و حتی جایگزینی تولید محصولات خود بر اساس نیاز بازار هدف را داشته باشند.

اساسا منشأ و رکن اساسی نظام بازاریابی، نیاز‌ها و خواسته‌های مخاطبان است. محصول نهایی، باید تامین کننده این خواسته‌ها باشد، چه در کلیات و چه در جزئیات. نیازسنجی صحیح در بازار، به استراتژی تولید، بازاریابی و فروش جهت می‌دهد و آن را در مداری درست قرار می‌دهد. درا ینجا ما با یک فرمول صریح و گویا نیز مواجه هستیم: و آن میزان برآورده شدن نیاز به وسیله محصول است که به آن، ارزش محصول اطلاق می‌شود. هر اندازه یک محصول بتواند قابلیت دربرگیرندگی بیشتری در قبال نیاز‌های مخاطبان داشته باشد، ارزش آن در نزد مصرف کنندگان و مشتریان بیشتر است.

در بازار صنعت نیز این قاعده جاریست. آنچه منجر به مزیت یک شرکت یا کارخانه نسبت به مجموعه‌ای دیگر در بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود، ارزش آن محصول (بر اساس دربرگیرندگی نیاز مخاطبان) است.

بازاریابی به معنای واقعی و کاربردی، از زمانی آغاز می‌شود که نیازسنجی مخاطبان و محاسبه مختصات بازار به خوبی از سوی تولید کننده صورت گیرد و واقعیت بازار، جایگزین تصویر یا تصور آن شود.......

محمد حسین چشم براه - مدیر عامل شرکت صنعتی یزد پلیمر

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت تولید داخلی
ارسال نظر