صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۴۲ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

دهقانی: ۶۰ سکه تمام بهار آزادی به برگزیدگان جایزه روستاآزاد اعطا می‌شود

معاون علمی رئیس‌ جمهور از اعطای ۶۰ سکه تمام بهار آزادی به برگزیدگان جایزه روستاآزاد خبر داد.
کد خبر : 925579

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در نشست شورای سیاست‌گذاری جایزه دکتر روستاآزاد که با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور برگزار شد، مشخص شد که نخستین دوره این جایزه ملی در مهر 1403 برگزار خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: این جایزه با هدف معرفی و حمایت از افراد، آثار و حوزه‌هایی که در ارتقای فناوری و حکمرانی کشور نقش مؤثری داشته‌اند، راه‌اندازی شده است. پس از برگزاری چندین جلسه و بررسی گزینه‌های مختلف، نامزدهای نهایی انتخاب شده‌اند و داوری آن‌ها در حال انجام است.

وی با تأکید بر اهمیت پیوند نخبگان، نوآوری و حکمرانی، افزود: امیدواریم جایزه روستاآزاد بتواند به عنوان یک رویداد مهم در حوزه فناوری و حکمرانی کشور، نقش مؤثری در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور ایفا کند.

دهقانی در پاسخ به پرسشی درباره تفاوت این جایزه با جایزه مصطفی، گفت: جایزه مصطفی بر حوزه علم و فناوری متمرکز است، در حالی که جایزه روستاآزاد به طور خاص به موضوع حکمرانی و چگونگی بهره‌برداری از فناوری در حوزه حکمرانی می‌پردازد.

وی درباره تأمین منابع مالی این جایزه نیز توضیح داد: 20 درصد از هزینه‌های این جایزه توسط معاونت علمی و بخش دیگری نیز از سوی مجموعه‌های خصوصی، شرکت‌های دانش‌بنیان و اندیشکده‌های دوستدار مرحوم روستاآزاد تأمین شده است. بر اساس اعلام برگزارکنندگان، جایزه نخستین دوره این رویداد، معادل حدود ۶۰ سکه بهار آزادی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر