صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۸ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳

حضور فارسی‌زبانان در گرامیداشت فرمانده جبهه مقاومت در مالزی  

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با تسلیت شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این مجاهد زاهد جبهه مقاومت با حضور پرشور فارسی زبانان همراه با سخنرانی و مداحی برگزار شد. 
کد خبر : 925476

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حبیب‌رضا ارزانی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی با تسلیت شهادت مظلومانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، گفت: ترور ناجوانمردانه شهید هنیه با محکومیت گسترده بین‌المللی روبرو شده است و قطعاً خون این شهید بزرگ پیروزی مردم مظلوم فلسطین را رقم می‌زند. 

وی با اشاره به واکنش مردم و دولت مالزی، گفت: به محض اعلام خبر شهادت ایشان؛ دولت، مردم، سمن‌ها، انجمن‌ها و NGO های کشور مالزی با صدور بیانیه و برگزاری تجمعات مختلف این ترور ددمنشانه را شدیداً محکوم کردند. 

ارزانی گفت: معاونت توسعه امور اسلامی مالزی(جاکیم)، ‌شورای مشورتی مالزی ( ماپیم)، معاون نخست وزیر مالزی و احزاب مختلف این کشور، با صدور بیانیه هایی با خانواده شهید هنیه، رهبران و مردم فلسطین ابراز همدردی و بر حمایت از مبارزه مردم فلسطین برای عدالت و استقلال تأکید کردند. 

وی تصریح کرد: جناب آقای انور ابراهیم نخست وزیر مالزی نیز در فیسبوک خود ضمن محکومیت ترور رهبر سیاسی حماس، نوشت این یک ترور شنیع بود که به منظور خارج کردن مذاکرات آتش بس غزه از ریل انجام شده است.

وی با اشاره به حرکت بزدلانه شرکت متا در حذف پست فیس بوکی نخست وزیر مالزی گفت: کسانی که در دنیا حرف از دموکراسی، آزاد اندیشی و آزادیخواهی میزنند، خود ناقض حقوق بشری هستند.
 
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، ادامه داد: مراسم ختم و بزرگداشت به نشانه همبستگی مسلمانان مالزی با مبارزه فلسطینیان علیه رژیم ظالم صهیونیستی در تمامی مساجد ایالت پرلیس مالزی برگزار شد.
 
وی افزود: همچنین آقای ولی الله محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی با همراهی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در دفتر فرهنگی حماس در کوالالامپور برای ابراز تأثر از این حادثه تلخ حضور یافتند و ترور مظلومانه شهید هنیه را در تهران محکوم کردند. 

ارزانی بیان کرد: به همین منظور شب گذشته نیز در دفتر رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی مراسم گرامیداشت یاد و خاطره این مجاهد زاهد جبهه مقاومت با حضور پرشور فارسی زبانان همراه با سخنرانی و مداحی برگزارشد. 

وی با بیان اینکه برگ ننگین دیگری به شناسنامه این رژیم سفاک اضافه شد؛ افزود: شهادت اسماعیل هنیه نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام آزادی خواهان جهان یک پیام دارد و آن وحدت و انسجام برای فروپاشی و اضمحلال رژیم غاصب صهیونیستی است. 

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مالزی، گفت: رژیم  صهیونیستی با نقض جدی تمامیت ارضی و امنیت ملی ایران، این مجاهد نستوه و فرمانده بزرگ جبهه مقاومت را در تهران ترور کرد و قطعاً پاسخ کوبنده و محکمی را از طرف جمهوری اسلامی ایران دریافت خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر