صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پرونده مستندسازی از «غزه» در نردبان تلویزیون باز شد

جیمز لانگلی، فیلمساز آمریکایی و و عاید نبا مستندساز فلسطینی مهمان جدیدترین قسمت از برنامه «نردبان» هستند و درباره مستندسازی از جنایات رژیم صهیونیستی صحبت می‌کنند.
کد خبر : 925422

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، یکصد و نود و نهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان»، امروز جمعه 12 مردادماه روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود. این قسمت از برنامه به مناسبت جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در «غزه»، به مروری مستندهای ساخته شده در این موضوع پرداخته است.  

جیمز لانگلی، فیلمساز آمریکایی و و عاید نبا مستندساز فلسطینی، مهمانان اصلی این قسمت از نردبان هستند؛ آنها در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا درباره ظلم به مردم غزه صحبت کرده و مروری بر تجربیات مستندسازی خود در این زمینه دارند. هم‌چنین بخش‌هایی از مستندهای ساخته شده توسط آنها مرور می‌شود. 

جیمز لانگلی مستندساز نام‌آشنای آمریکایی است که طی دو دهه گذشته، بخش مهمی از زمان خود را صرف مستندنگاری از واقعیت‌های مردم گرفتار جنگ در عراق، افغانستان و غزه کرده است. «نوار غزه» یکی از مستندهای مشهور اوست که موفق به دریافت جوایز متعدد بین‌المللی شد. 

عاید نبا نیز فیلمساز فلسطینی است که آثار تصویری زیادی را در زمینه فلسطین ساخته است. این فیلمساز مساله فلسطین را با جان و روح خود درک کرده و درباره‌اش فیلم ساخته است؛ لانگلی و عاید نبا از مهمانان هفدهمین جشنواره سینما حقیقت در سال 1402 بودند و در حاشیه همین جشنواره و با ویژه برنامه‌ جشنواره‌ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت‌وگو کرده‌اند.

گزارش این هفته نردبان نیز اختصاص به پوشش نشست مدیر شبکه‌ مستند و اعضای انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند دارد.  

در بخش «عکاسی مستند»، گفت‌وگو با شبنم ملکی، جاوید خدمتی و حمیدرضا حمزه‌‌پور، 3 عکاس و مستندنگار کشور روی آنتن می‌رود. علاوه براین، مجموعه عکس‌های «آفرین‌واره‌ی راوی عشق/زنجان»، «خانه‌ی امن» و «500 دستگاه» که از آثار این 3 هنرمند است، مرور می‌شود. 

مروری بر مستند «فریدا»، پیشنهاد تماشای فیلم مستند با کمیل سوهانی و بررسی پانزدهمین قسمت از کارنامه «جیمی چین» در «کارگاه تجربه» از دیگر بخش‌های نردبان این هفته است. 

برنامه تلویزیونی «نردبان» تلاش می‌کند با نگاهی تخصصی به فیلم و عکس مستند، مروری بر آثار ایرانی و خارجی این حوزه داشته باشد. این برنامه با اجرای حامد شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور و ضبط شده در استودیو نفت، با بخش‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود و بازپخش آن شنبه‌ها ساعت ۰۰:۰۰ و ۱۴:۳۰ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر