صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

بهترین مقاصد ساحلی ترکیه برای تابستان

ترکیه با داشتن  ۲۰۰۷ کیلومتر نوار ساحلی، ویژگی فرهنگی مشترک با ایران، غذا‌های سازگار، بی‌نیازی به ویزا و. یکی از گزینه‌های جذاب برای سفر و تعطیلات تابستانه به شمار می‌رود.
کد خبر : 925377

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، ترکیه با داشتن  2007 کیلومتر نوار ساحلی، ویژگی فرهنگی مشترک با ایران، غذا‌های سازگار، بی‌نیازی به ویزا و.... یکی از گزینه‌های جذاب برای سفر و تعطیلات تابستانه به شمار می‌رود. جای تعجب نیست که هر ساله ایرانیان زیادی تعطیلات تابستانه خود را در سواحل زیبای این کشور می‌گذرانند. 

هر کدام از شهر‌های ساحلی این کشور مجموعه‌ای از مناطق زیبا و گردشگری را در خود جای داده‌اند. به عنوان مثال ازمیر علاوه بر سواحل زیبا، جاذبه‌های تاریخی و بازارهای متنوعی دارد. همچنین شهر مارماریس پر از آرامش است.

کدام مقاصد ساحلی را برای تابستان می‌توانیم انتخاب کنیم؟

ترکیه دارای مقاصد تفریحی و ساحلی بی‌شماری است. از سواحل زیبای آنتالیا گرفته تا بازار‌ها و مکان‌های تاریخی شهر‌های آلانیا، بدروم و... هر کدام از این‌ها می‌توانند تعطیلات رویایی را برای شما رقم بزنند. برای سفر به این کشور نیازی به اخذ ویزا یا دعوتنامه ندارید. خودتان به تنهایی می‌توانید وارد ترکیه شوید و از شهر‌ها و سواحل بی‌نظیر آن بازدید کنید.

بااین‌حال، اگر به دنبال سفری بی‌دغدغه هستید می‌توانید انواع تور‌های آنتالیا، تور بدروم، تور مارماریس، تور کوش آداسی، تور آلانیا و تور فتحیه را انتخاب کنید. این مقاصد به دلیل سواحل زیبایی که دارند مقاصد خوبی برای سفر‌های تابستانه هستند.

شهر ساحلی آنتالیا

آنتالیا محبوب‌ترین شهر ترکیه از نظر گردشگران است که یک فرودگاه بین‌المللی اختصاصی برای خود دارد. این شهر زیبا، بزرگترین شهر در خط ساحلی جنوبی است. ساحل شنی لارا در قسمت شرقی شهر قرار دارد که دارای هتل‌ها و رستوران‌های متعددی برای اقامت گردشگران تور آنتالیا است.

در آنتالیا یک منطقه تفریحی به نام کنیالتی با تعداد زیادی هتل لوکس و رستوران قرار دارد. قلعه‌ها و موزه‌های زیادی در این شهر وجود دارند که در تور آنتالیا می‌توانید از مهمترین آن‌ها بازدید کنید. 

همچنین بساط تفریح و سرگرمی در این شهر همیشه فراهم است. تور‌های قایق‌سواری، تور‌های پیاده‌روی، تور‌های دوچرخه‌سواری، تور‌های گشت و‌گذار، تور‌هایی با راهنما و تور‌های چشیدن غذا را می‌توانید قبل از سفر یا در طول سفر رزرو کنید. در این بین می‌توانید یک روز را به بازدید از پارک طبیعی و آبشار کورشونلو اختصاص دهید.

شهر ساحلی بدروم

بیشتر ایرانیان بدروم را به عنوان یکی از بهترین مقاصد تعطیلات تابستانه می‌شناسند. بدروم در غرب کشور ترکیه واقع شده است. فرودگاه بین‌المللی میلاس نزدیکترین فرودگاه به این شهر بوده که تنها با ۳۵ کیلومتر با شهر فاصله دارد. از مهمترین سواحل این شهر می‌توان به ساحل گومبت و ساحل شتر اشاره کرد. هتل‌ها و رستوران‌های متنوعی در سراسر این شهر وجود دارند تا با خیال راحت بتوانید چند روزی را در این شهر اقامت کنید. جدای از این سواحل، شهر بدروم جاذبه‌های زیبایی دارد که عبارتند از:

  • موزه باستان‌شناسی زیر آب
  • قلعه بدروم
  • قلعه آلمان کالسی
  • مقبره هالیکارناسوس

در بدروم می‌توانید از تفریحات متنوعی از قبیل:

  • تور قایق
  • اسب‌سواری
  • غواصی
  • ماساژ یا تور یکروزه

شهر ساحلی مارماریس

شهر مارماریس در جنوب غربی ترکیه واقع شده و نزدیک‎‌ترین فرودگاه به آن، دالامان  است. در خط ساحلی این شهر مکان‌های اقامتی، گردشی، رستوران‌ها و پارک‌های آبی زیادی واقع شده اند. شهر قدیمی مارماریس، قلعه مارماریس و بازار بزرگ جزو جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شوند. از تفریحات این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حمام ترک
  • ماساژ
  • تور‌های قایق‌سواری
  • سفر‌های یک روزه
  • قایقرانی
  • غواصی

تور شهر ساحلی آلانیا

آلانیا شهری با طبیعت بی‌نظیر و موقعیت جغرافیایی فوق‌العاده است. این شهر در ۱۳۵ کیلومتری شهر آنتالیا واقع شده است. آلانیا دارای آب‌وهوای معتدل و گرم بوده که در تمام فصول سال این شهر از زیبایی‌های خاصی برخوردار است.

جالب‌ترین بخش آلانیا آب‌وهوای آن است. در ماه تابستان دمای هوای این شهر، ۲۸ درجه بالای صفر بوده اما دمای آب دریا در تمام فصول سال ۲۱ درجه بالای صفر است.

آلانیا از تاریخی پرفرازونشیب برخوردار است. به طور مثال تا قبل از سال ۱۴۷۱ یکی از شهر‌های ایران بود اما بعد از آن در اختیار حکومت ساسانی قرار گرفت.

شهر تاریخی آلانیا در کنار سواحل مدیترانه واقع شده است. از این رو شما می‌توانید با سفر به این شهر از قایق‌سواری در ساحل آلانیا لذت ببرید. در این شهر هتل‌های متعددی تاسیس شده تا با هر بودجه و انتظاری بتوانید بهترین مکان را رزرو کنید.

شهر ساحلی فتحیه

یکی از مقاصد گردشگری تابستانه شهر فتحیه بوده که در غرب ترکیه و در همسایگی اولودنیز واقع شده است. فرودگاه این شهر در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دالامان واقع شد. در کنار سواحل زیبای این شهر هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی قرار دارند. جاذبه‌های شهر فتحیه عبارتند از:

  • موزه‌ها
  • مکان‌های باستانی
  • پارک‌های آبی
  • حمام‌
  • اسپا‌

در این شهر مسافران می‌توانند تور‌های قایق‌سواری، سفر‌های یکروزه، تور‌های جیپ‌سواری، بلیط بازدید از مکان‌های دیدنی، تاریخی یا ورزش‌های آبی را رزرو کنند.

شهر ساحلی کوش آداسی

کوش‌آداسی یا قوش‌آداسی تقریبا در 70 کیلومتری اصلی‌ترین شهر استان آیدین است. این شهر نزدیکترین شهر به ویرانه‌های افسوس به شمار می‌رود. می‌توانید در این شهر علاوه بر تفریح در سواحل زیبا وقتی را برای قدم زدن در ویرانه‌های ترکیه اختصاص دهید.

بازار قدیمی کوش آداسی یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر است که می‌توانید در تور کوش آداسی از شلوغی تفرجگاه دریا به آن پناه ببرید. از دیگر بخش‌های دیدنی این شهر می‌توان به جزیره یونانی و قایق قدیمی ساموس اشاره کرد.

نکات مهم در سفر به مقاصد ساحلی با تور‌های تابستان

شکی نیست که کشور ترکیه یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است. زبان رسمی این کشور زبان ترکی استانبولی و دین آن اسلام است. اکثر شهر‌های ساحلی ترکیه در فصل تابستان آب‌وهوای مرطوب و خنک دارند. به طور کلی آب‌وهوای شهر‌های گردشگری ترکیبی از اقلیم مدیترانه‌ای، گرمسیری و اقیانوسی است.

  • اگر برای اولین بار به این کشور سفر می‌کنید پیشنهادمان این است که از طریق تور‌های تابستان مهر پرواز اقدام کنید تا هم در هزینه‌ها صرفه‌جویی شود و هم یک سفر برنامه‌ریزی‌شده و خوب داشته باشید.
  • تور‌هایی که با ایرلاین‌های ایرانی انجام می‌شوند هزینه پایین‌تری نسبت به تور‌ ایرلاین‌های ترک دارند. اما ناگفته نماند که ایرلاین‌های ترک خدمات بهتر و بیشتری ارائه می‌کنند و ایرلاین‌های ایرانی محدودیت حمل بار کمتری دارند.
  • بهترین زمان سفر به شهر‌های ساحلی ترکیه در فصل تابستان است. تفریحات تابستانه، پارک‌های آبی، تفریحات شبانه و... همگی در روز‌های گرم تابستان لذتبخش هستند.
  • اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید می‌توانید تور‌هایی را انتخاب کنید که هتل سه ستاره رزرو می‌کنند. قطعاً این هتل‌ها امکانات لوکس و درجه یکی ندارند، اما در مقایسه با هزینه‌ای که دریافت می‌کنند، مناسب هستند.

تورهای مناطق ساحلی مهرپرواز؛ یک تیر و دو نشان

مسافرانی که از طریق تور‌های تابستانی مهرپرواز به یکی از سواحل زیبای ترکیه سفر می‌کنند از خدمات متنوع اخذ بلیط ارزان‌قیمت، رزرو هتل مناسب، پشتیبانی 24 ساعته، تور لیدر حرفه‌ای و... برخوردار می‌شوند. فرقی نمی‌کند با تور ازمیر سفر کنید یا آنتالیا، کوش آداسی یا آلانیا و حتی باقی مقاصد ساحلی ترکیه، این آژانس هواپیمایی تور‌های مختلفی را با ایرلاین‌های مختلف برگزار می‌کند تا تمامی افراد با بودجه‌های متفاوت بتوانند تعطیلات تابستانه خوبی را بگذرانند. از دیگر مزایای ویژه تور‌های تابستان مهر پرواز اقساطی بودن آن‌هاست. شما می‌توانید شرایط اقساطی هر تور را مشاهده کرده و سپس برای خرید آن اقدام کنید.

 آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر