صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۱:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
در کنگره‌ بین‌المللی اربعین مطرح شد:

خدمت‌رسانی ۲۰۰ خودروی امدادی و ۵ بیمارستان در مراسم پیاده‌روی اربعین

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: امسال حدود ۲۰۰ خودرو اعم از آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودروهای عملیاتی به کشور عراق اعزام می‌کنیم تا از نقطه صفر مرزی تا مقصد زائرین خدمت‌رسانی کنند.
کد خبر : 925368

به گزارش خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ کنگره بین المللی امدادو نجات،سلامت و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ برگزار شد، در این کنگره احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور و حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه کنگره بین المللی اربعین به دنبال خدماتی که به عهده جمعیت هلال احمر است درحال برگزاری است، گفت: در ایام اربعین علاوه بر امداد و نجات، سلامت زائرین هم بر عهده هلال احمر است.

وی افزود: انصافا تلاش‌های نیروهای هلال احمر کشور ایران به‌صورت متحد، هم‌افزا و بسیار موثر بوده است.

کولیوند تاکید کرد: امسال نسبت به سال های گذشته با توجه به آسیب شناسی هایی که انجام شده برنامه‌ریزی های بهتری انجام شده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: امسال حدود ۲۰۰ خودرو اعم از آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودروهای عملیاتی به کشور عراق اعزام می‌کنیم تا از نقطه صفر مرزی تا مقصد زائرین خدمت‌رسانی کنند.

وی افزود: علاوه بر بیمارستان امام علی در بیمارستان‌های عراقی موجود در شهر کربلا و نجف هم به صورت مشترک خدمت‌رسانی انجام خواهد شد.

کولیوند تاکید کرد: چهار بیمارستان در مسیر نجف تا کربلا در دست هلال احمر است و هر صد عمود یک موکب درمانی وجود دارد که به زائرین خدمت می‌کنند.

احمد وحیدی وزیر کشور دولت سیزدهم نیز با بیان اینکه اربعین یک جریان بزرگ تمدنی است، گفت: امروز ما بیش از پیش احساس می‌شود که راه قدس از کربلا می‌گذرد.

وی افزود: اربعین نمایش پیروزی کربلاست و یک نقطه کلیدی است چرا که به عنوان یکی از نشانه های مؤمنین قرار داده شده است.

وحیدی تاکید کرد: اربعین همان نقطه ای است که با وصل شدن به آن می‌توان نجات یافت چرا که اربعین زمینه ساز ظهور است.

وی افزود:من تشکر میکنم از دکتر کولیوند و جمعیت هلال احمر چرا که مسائل سلامت و امداد و نجات در اربعین بسیار مهم است.

وی عنوان کرد:سلامت و امنیت دو رکن و نکته مهم اربعین است و باید آن را برای زائرین فراهم کرد که امنیت زائرین اربعین به عهده کشور عراق است و به‌خوبی در سالیان گذشته فراهم شده است اما سلامت که مسئله بسیار مهمی است توسط هلال احمر تامین می‌شد و این جمعیت نقش بسیار مهمی را در این ایام انجام داده است.

وی افزود: انواع بیماری های تنفسی، سرماخوردگی، مشکلات ارتوپدی، عوارض پوستی و بیاری های قلبی و عروق از بیشترین حوادث و آماری است.

وحیدی ادامه داد: گرمازدگی امسال مسئله مهمی است و ما را نگران کرده است که انشالله با کمک هلال احمر و کشور عراق پیش‌بینی های لازم را انجام داده‌ایم.

وی تشریح کرد:  رئیس هلال‌احمر پارسال خبر از قرصی برای پیشگیری از گرمازدگی را داده اند که امسال هم انشالله از آن استفاده می‌کنیم

وحیدی با اشاره به اینکه در خصوص پیشگیری از اپیدمی تب دانگی که تهدید مهم امسال است، گفت: انشالله در مرزها کنترل میکنیم تا مسافرین کشور های همسایه مخصوصا افغانستان و پاکستان حامل این بیماری نباشند.

وزیر کشور تشریح کرد: حوادث حاصل از تصادفات یکی دیگر از مشکلات و مخاطرات ما بوده است که امسال تیمی از پلیس راهور برای کنترل و پیشگیری از این موضوع ارسال شده است.

وی افزود: بالگرد های هلال احمر باید به سرعت بتواند برای حوادث در کشور عراق حاضر شود.

وحیدی گفت: هلال احمر کشور بسیار قوی و کارآمد است و باید کشور های دیگر از این پیشرفت ها الگو بگیرند وزیر کشور تاکید کرد: هزینه های درمان در کشور عراق بسیار زیاد است و زوار باید خود را بیمه کنند تا این هزینه ها برای زائرین کمتر شود.

حسین علی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه هلال احمر جمهوری اسلامی از افتخارات نظام ماست، گفت: در راهپیمایی اربعین بیش از ۲۰ میلیون نفر از تمام جهان حضور پیدا می‌کنند و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همیشه همراه هلال بوده است و با هیچ زبانی نمیشه از کار های بزرگ و سخت این عزیزان تشکر کرد.

وی افزود: مگر میشود از خطر بیماری های واگیر در تجمعات این چنینی چشم پوشی کرد، اما خوشبختانه  شهریاری گفت: هیچ اپیدمی در ایام اربعین سال‌های گذشته انجام نشده است و هیچ بیماری در این تجمعات ایجاد نشد و ابتدا این از لطف امام حسین است و در درجه دوم این از تلاش های هلال احمر است

وی افزود: کرونا در سال های گذشته وجود داشت ولی اتفاق خاصی نیوفتاد و امسال هم تب دانگی در کشور های حاشیه خلیج فارس وجود دارد ولی به نظر می‌رسد جایی بالاتر از تصورات ما امام حسین زائرین خود را حفظ می‌کند.

شهریاری تاکید کرد: تعداد آمبولانس هایی که در عراق نیاز است حضور داشته باشند نسبت به سال های گذشته افزایش دارد.

وی عنوان کرد:به مردم و زائرین عزیز توصیه میکنیم سفر خود را کوتاه کنند .

وی افزود: تعدادی از همکاران ما در مجلس و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مراسم اربعین حضور دارند و گزارش هایی از خدمات و وضعیت سلامت زائرین عزیز تهیه می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر