صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر امور خارجه عمان؛

باقری: رژیم صهیونیستی از تمامی خطوط قرمز عبور کرد/ ایران از حق مشروع خود برای پاسخ استفاده می‌کند

سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عمانی خود تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با عبور از تمامی خطوط قرمز و انجام یک تجاوز تروریستی آشکار در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه نقض تمامیت ارضی و امنیت ملی ایران، ثبات و امنیت منطقه‌ای را با خطرات جدی مواجه ساخته است و لذا ایران از حق ذاتی و مشروع خود برای اقدام متقابل و مجازات قاطع رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد. 
کد خبر : 925352

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در ادامه رایزنی‌های تلفنی با و‌زرای خارجه کشورهای مختلف از جمله کشورها منطقه با بدر بن حمد البوسعیدی وزیرخارجه عمان پیرامون آخرین تحولات مربوط به شهادت اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی (حماس) توسط رژیم صهیونیستی و تجاوز به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران گفت‌وگو و رایزنی نمود.

سرپرست دستگاه دیپلماسی با قدردانی از حضور هیات سلطنت عمان در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشورمان، تاکید کرد رژیم صهیونیستی با عبور از تمامی خطوط قرمز و انجام یک تجاوز تروریستی آشکار در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین و نقض تمامیت ارضی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، ثبات و امنیت منطقه‌ای را با خطرات جدی مواجه ساخته است و لذا ایران از حق ذاتی و مشروع خود برای اقدام متقابل و مجازات قاطع رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد. 

باقری افزود در همین چارچوب، جمهوری اسلامی ایران خواستار برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به این جنایت تروریستی آشکار و نقض تمامیت ارضی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گردیده است.

بدر بن حمد البوسعیدی وزیرخارجه سلطنت عمان نیز در این گفت‌وگو ضمن محکومیت ترور و به شهادت رساندن رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و اقدام علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد اسماعیل هنیه در راس محور مقاومت در مقابل تجاوز و اشغالگری در منطقه ایستاده بود و تلاش بسیاری در راستای تحقق توقف نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه کرده بود. 

وی همچنین تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید به اشغالگری پایان دهد و مرتکبین این جنایت باید مجازات شوند. 

وزیر خارجه سلطنت عمان در پایان این گفت‌وگو تاکید نمود عمان از پیشنهاد برگزاری نشست وزرای خارجه سازمان کنفرانس اسلامی استقبال نموده و امیدوار است که این نشست در اسرع وقت برگزار گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر