صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

‍ نگاهی به اقدامات طرح الگوی خدمت در محور منتخب بلوار شکوفه

در راستای احیای هویت بصری و افزایش فضا‌های زیست پذیر و تحول خدمت‌رسانی در سطح شهر تهران، مروری داریم بر اقدامات طرح الگوی خدمت در محور منتخب بلوار شکوفه
کد خبر : 925319

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، الگوی خدمت طرحی در راستای احیای هویت بصری و افزایش فضا‌های زیست پذیر و تحول خدمت‌رسانی محسوب می‌شود. این طرح که در ابعاد مختلف شهری، عمرانی، ترافیکی و خدماتی در سطح شهر تهران در حال اجرا است در منطقه ۱۹ نیز با تمرکز در ۴ محور منتخب برنامه ریزی و طبق برنامه زمانبندی، تنظیم نقشه راه پیوست‌های اجتماعی و ترافیکی در دست اقدام و رفع هستند.

یکی از محور‌های منتخب طرح مذکور معبر بلوار شکوفه است که وجود شاخصه‌های مختلف تجاری، ترافیکی و مواصلاتی آن را از سایر معابر متمایز نموده که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

 بافت تجاری محور به دلیل وجود بازار بزرگ احسانی، خیابان بدر و بازار مبل فروشان
 تردد زیاد شهروندان منطقه و سایر مناطق به دلیل اهمیت تجاری این معبر
 اهمیت مواصلاتی و سهولت تردد و دسترسی شهروندان به دلیل اتصال به نعمت آباد

بر همین اساس نیز طی بازبینی‌های انجام شده مشکلات و نیاز‌های اساسی این محور مهم بصورت بازبینی همه جانبه آن با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان و مسافران و نیز تغییر بصری در چهره شهری و احیای این معبر مهم شناسایی شده که در قالب مجموعه‌ای از اقدامات ویژه رفع می‌شود.

از ابتدای اجرای این طرح تاکنون اقداماتی همچون جدول بندی رفیوژ میانی، اجرای سنگفرش رفیوژ میانی، آبرسانی رفیوژ میانی و اجرای خط کشی محوری و عرضی در این محور ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده و فعالیت جمع آوری دریچه‌های اضافه محور شکوفه از خیابان مطهری تا انتهای شکوفه نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد در حال اجرا است.

همچنین با توجه به فعالیت اصناف مختلف در این محور اقدام شاخصی جهت بهسازی نمای بصری راسته‌های تجاری آن با اجرای طرح یکسان سازی تابلو‌های اصناف در نظر گرفته شده که در حال حاضر با تشکیل نشست‌ها و جلسات مختلف با کسبه در حال آماده سازی مقدمات این اقدام مشارکتی هستیم.

یکی دیگر از اقدامات اجرایی مهم در این محور که باهدف سهولت تردد خودرو‌ها و پیشگیری از بروز آبگرفتگی در زمان بارش‌های جوی صورت می‌گیرد اجرای تراش و روکش آسفالت شکوفه از مطهری تا بدر و نیز اصلاح و اجرای کانیو نهر محور شکوفه از خیابان بخشنده تا خیابان رحمان و از نوید تا سعادتی محسوب می‌شود.

علاوه براین به منظور احیای نمای ورودی بوستان شریعتی سردر این بوستان در قالب اقدامات متعدد همچون اجرای سنگاری سردرب، نقاشی، روشنایی و ... می‌شود که البته عمده کار اجرایی در این فعالیت اجرای سنگاری به میزان ۱۲۰ متر مربع است.

در پایان امید است با اتمام این طرح ضمن ایجاد محیط‌های امن و زیبای شهری برای شهروندان بتوانیم گام مهمی درجهت افزایش رضایتنمندی آنان و آبادانی محلات این منطقه برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر