صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۴۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

درخواست باقری برای برگزاری نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی

سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه قطر گفت: ضروری است نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه در محکومیت اقدام رذیلانه رژیم اسرائیل و مقابله با تجاوز تروریستی این رژیم فورا برگزار شود.
کد خبر : 925308

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر خارجه قطر در خصوص اقدام جنایتکارانه رژیم اشغالگر قدس در خصوص به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس که به عنوان مهمان در تهران حضور داشت،  گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

باقری در این گفت‌وگو ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه به امت اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی با شهادت ایشان آشکارا علیه امت اسلامی، کشور‌های منطقه، ملت فلسطین و جمهوری اسلامی ایران اقدامی را جنایتکارانه مرتکب شد.

سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: اسماعیل هنیه مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران در کنار نمایندگان بیش از ۸۰ کشور دیگر جهان در مراسم تحلیف رئیس جمهور بود و رژیم صهیونیستی با این اقدام جنایتکارانه به امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران تعرض و صلح و امنیت منطقه‌ای بین‌المللی را نقض کرد.

باقری افزود: این اقدام شنیع باید مورد محکومیت تمامی کشور‌ها قرار گیرد. سرپرست دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از حق مشروع و ذاتی خود در اقدام متقابل علیه جنایت آشکار رژیم اشغالگر قدس صرفنظر نخواهد کرد و از امنیت ملی و تمامیت ارضی خود قاطعانه دفاع خواهد کرد.

باقری با اشاره به لزوم واکنش کشور‌های اسلامی نسبت به شهادت یک رهبر برجسته فلسطینی و نقض امنیت ملی ایران خاطرنشان کرد:  ضروری است نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در سطح وزرای امور خارجه در محکومیت اقدام رذیلانه رژیم اشغالگر قدس و مقابله با تجاوز تروریستی رژیم جعلی صهیونیست در اسرع وقت برگزار شود.

فقدان هنیه ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی است

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه در تهران، از برگزاری نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی استقبال کرد و افزود: رژیم صهیونیستی در انجام اقدامات جنایتکارانه خود حد و مرزی نمی‌شناسد.

وی اضافه کرد: هنیه شخصیتی بی بدیل در جهان اسلام بود و فقدان ایشان ضایعه‌ای بزرگ برای امت اسلامی است.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر تاکید کرد: قطر مجددا این اقدام جنایتکارانه در به شهادت رساندن اسماعیل هنیه در حالی که مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران بود را محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر