صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۷ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳

روایت «حاج مهدی صدفی» از ساخت بیت الزهرای حاج قاسم سلیمانی در کرمان

حاج مهدی صدفی همرزم حاج قاسم سلیمانی می گوید: سردار شهید تأکید داشتند که هر فردی که بیت الزهرایشان در کرمان می آید محب آل الله و محب امام خمینی(ره) و امام خامنه ای باشد.
کد خبر : 925298

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، گردهمایی مجمع الذاکرین با حضور مداحان، پیرغلامان و مداحان آقا و خانم در بیت الزهرای حاج قاسم سلیمانی در دومین شب اجلاس پیرغلامان و مداحان حسینی دهم مرداد ماه برگزار شد.

حاج مهدی صدفی همرزم حاج قاسم سلیمانی و مسئول تبلیغات لشکر ثارالله در ایام دفاع مقدس در صحبت‌هایی گفت: عرض تسلیت دارم به بهانه حادثه شهادت مجاهد نستوه اسماعیل هنیه که دولت اسلام را داغدار کرد، امروز همه مردم ایران داغدار شدند. خدمت همه خادمان استان‌ها و پیرغلامان حسینی و پیشکسوتان ستایشگری نیز حضورشان به استان کرمان را خیرمقدم گفته و امشب در منزل حاج قاسم سلیمانی هستیم، به نیابت از بیت معظم حاج قاسم و خانواده شان نیز به شما خیر مقدم می‌گویم.

وی با ارائه اطلاعاتی پیرامون بیت الزهرای حاج قاسم سلیمانی و اشاره به ویژگی‌های اخلاقی حاج قاسم گفت: از ویژگی‌های شهید سلیمانی ارادت ایشان به ساحت اهل بیت (ع) خاصه حضرت زهرا (ص) و سیدالشهدا (ع) بود ایشان وجود مقدس اهل بیت را با تمام وجود باور داشتند. صدفی با اشاره به شرایطی که باعث شد بیت الزهرا را حاج قاسم سلیمانی خریداری کنند، گفت: سال ۹۴ کلنگ بیت الزهرا زده شد از همان زمان هم این مکان وقف شد و ایشان گفتند که به مردم نگویید اینجا خانه حاج قاسم است، اینجا خانه حضرت زهرا (س) است. سال ۹۵ فاز اول ساخت این مکان به بهره برداری رسید و در سه طبقه همکف، پایین و بالا احداث شد. برای این مکان شهید سلیمانی سه کاربری مطرح کردند یکی ترویج معارف دینی، دوم ترویج معارف اهل بیت (ع) و سوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه.

وی همچنین توضیح داد: در سال ۹۳ یک قطعه فرش به این مکان اعطا شد، سال ۹۵ قطعه فرشی از جوار قبر سیدالشهدا که زیر قبه پهن بود به حاج قاسم اهدا شد، سال ۹۶ شهید سلیمانی تصمیم گرفتند شهید گمنام دراین مکان به خاک بسپارند و نظرشان هم این بود که اینجا زیارتگاه مردم شود و همین اتفاق هم افتاد. یک قطعه از ضریح حضرت رقیه هم در یک سالی به ایشان اهدا شد و حاج قاسم آن را برای ضریح شهید گمنام وصل کردند و این ضریح مشبک الان موجود است. حاج قاسم برای این بیت هیچ خط قرمزی نداشتند جز اینکه همواره وصیت کردند کسانی که به عنوان ذاکر اهل بیت (ع) به این مکان می‌آید باید محب آل الله باشد و محب امامین امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای باشد.

صدفی با بیان خاطره‌ای از حضورشان نزد حاج قاسم سلیمانی گفت: ایشان یک بار از ما رفقا پرسیدند که آیا شما که برای مردم جلسه می‌گذارید آیا برای خودتان هم خلوتی دارید؟ اگر میخواهید عاقبت به خیر شوید زیارت عاشورارا ترک نکنید. نکته دیگر او تاکید میکرد حال که اقبال جامعه به شماست مردم شما را دوست دارند، کاری کنید که طایفه و اقوام هم از شما بوی اهل بیت (ع) و شهدا را استشمام کنند. در ادامه مراسم سی و پنج نفر از ذاکران و مداحان حاضر در مراسم به ترتیب هر یک چند دقیقه به مداحی برای اهل بیت (ع) پرداختند. برخی از این مداحان آقای نعمتی ذاکر گیلانی، آقای خیبر از سیستان و بلوچستان، حاج آقای طاهری، آقای خلیلی از خوزستان، شوذب محمدی از استان البرز، فتحی، دهقان نژاد، حسینی از گلستان و ... به مداحی برای اهل بیت (ع) پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر