صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۶ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
سروری مجد:

عزم و اراده فلسطینی‌ها بعد از شهادت اسماعیل هنیه یشتر می‌شود/مقاومت هرگز تسلیم نمی‌شود

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه عزم و اراده فلسطینی‌ها بعد از شهادت اسماعیل هنیه یشتر می‌شود، عنوان کرد: مقاومت هرگز تسلیم نخواهد شد.
کد خبر : 925294

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی سروری مجد قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند ضمن تسلیت سالروز شهادت سیدالساجدین امام زین‌العابدین علیه‌السلام و شهادت مجاهد خستگی‌ناپذیر ابوالشهداء اسماعیل هنیه گفت: خداوند روح پاک این شهید را با شهدای کربلا محشور کند.

وی اضافه کرد: ما شیعیان هیچ‌گاه فکر نمی‌کنیم که با شهادت امام حسین علیه‌‌السلام تشیع به انزوا رفته و تصورمان بر این نیست که امام سجاد علیه‌السلام کارشان این بوده که در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) دعا کنند و به سجده‌های طولانی بپردازند و هیچ کاری در عرصه اجتماع، سیاست و فرهنگ نداشته باشند، بلکه واقعیت این است که این دعا‌ها بیان معارف توحیدی اعتقادی شیعه بود و این‌ها یکی از اقدامات امام سجاد علیه‌السلام بود که به‌وسیله دعا به نشر معارف می‌پرداخت.

وی افزود: اساساً از شهادت امام حسین علیه‌السلام به بعد یک دوره جدیدی در فصل امامت ایجاد شد و آن دوره تربیت انسان‌های مجاهد عالم بابصیرت بود.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به روایت «ارتدّ الناس بعدالحسین (ع) إلّا ثلاثة» بیان کرد: بعد از امام حسین علیه‌السلام کسانی که در ولایت استوار و شیعه واقعی بودند سه نفرند؛ اما این سه نفر با اقدامات امام سجاد علیه‌السلام، امام محمدباقر علیه‌السلام و امام جعفر صادق علیه‌السلام به تدریج بیشتر و بیشتر شدند.

سروری مجد متذکر شد: در دوره امام سجاد علیه‌السلام، امام محمدباقر علیه‌السلام و امام جعفر صادق علیه‌السلام و در اثر تربیت آن بزرگواران، امام‌زادگان بسیاری به سراسر دنیای اسلام آن زمان اعزام شدند و برای تبلیغ اسلام و شیعه و ایران ما مرهون اقدامات امامزادگانی است که آمدند و شهید شدند، اما تبلیغ دین کردند و تشیع را به ما رساندند و این‌ مربوط به دوره امام سجاد علیه‌السلام به بعد است.

فرهنگ عاشورا چگونه به نسل بعد منتقل شد؟

وی به زنده نگاه داشتن عاشورا اشاره کرد و یادآور شد: می‌دانیم که شیعیان بعد از واقعه عاشورا وقتی آب یا غذا می‌خوردند به یاد حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام می‌گریستند؛ چراکه می‌خواستند فرهنگ عاشورا به نسل بعدی منتقل شود.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی افزود: با شهادت آقای هنیه هم فکر نمی‌کنم که هیچ آزاده‌ای در جهان احساس کند که قرار است فلسطین از آرمان خود دست کشیده و در غزه صلح کند. 

سروری مجد در ادامه توضیح داد: هیچ آزاده‌ای چنین تصور نمی‌کند که بعد از شهادت اسماعیل هنیه فلسطینی‌ها تسلیم شوند، چراکه فلسطین و راه مقاومت امتحانش را پس داده و بر این امر تأکید دارد که اگر فرمانده عزیزی به شهادت رسید بر عزم و اراده آنها افزوده خواهد شد و این در فرهنگ امام حسین علیه‌السلام به آزادگان عالم منتقل شده؛ و لو اینکه آزاده هندو یا بودایی باشد.

وی با اشاره به اینکه گاندی الگوی خود را امام حسین علیه‌السلام می‌دانست، ادامه داد: گاندی گفت من رهبر خودم را حسین ابن علی علیه‌السلام می‌دانم.

قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: آزادگان بزرگ جهان که مسلمان هم نبودند، الگوی خودشان را امام حسین علیه‌السلام می‌دانند.

به گزارش آنا؛ با حضور سروری مجد شورای دانشگاه آزاداسلامی استان خراسان‌جنوبی برگزار شد و مسائل مختلف استان خراسان‌جنوبی به‌خصوص جذب دانشجو مورد بررسی قرار گرفت.

در این مراسم از پوستر جشنواره اختران هدایت هم رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر