صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۵ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
در شماری از کشورهای غرب آسیا؛

آمریکا و اتحادیه اروپا مذاکرات فشرده‌ای را با توجه به چشم‌انداز جنگ در خاورمیانه آغاز کرده‌اند

یک نشریه انگلیسی می‌گوید از زمان ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، مقام‎‌های ارشد آمریکا و اتحادیه اروپا در حال رایزنی با کشور‌های غرب آسیا ازجمله ایران و عربستان با ادعای پیشگیری از گسترش دامنه تنش هستند.
کد خبر : 925291

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشریه «فایننشال تایمز» با انتشار گزارشی اعلام کرد که نمایندگان آمریکا و اتحادیه اروپا در پی ترور شهید «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، مذاکرات اضطراری انجام داده‌اند. 

فایننشال تایمز به نقل از منابع آگاه، نوشت: «دیپلمات‌های آمریکا و اتحادیه اروپا مذاکرات فوری برای جلوگیری از تهدید یک جنگ تمام‌عیار پس از ترور اسماعیل هنیه برگزار کردند».

آنگونه که از این گزارش برمی‌آید، نمایندگان آمریکایی و اروپایی این مذاکرات اضطراری را در برخی کشور‌های منطقه غرب آسیا انجام دادند و قرار است این روند در دیگر کشور‌ها نیز ادامه داشته باشد. 

 گفته می‌شود که به عنوان بخشی از این روند، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با مقامات تهران گفتگو کرد و «برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده امور غرب آسیا در شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز در عربستان سعودی مذاکراتی را انجام داد. 

ناگفته نماند که مورا برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور جدید ایران به تهران آمده بود.

فایننشال تایمز به نقل از این منابع نوشت که مذاکرات با هدف متقاعد کردن تهران به عدم واکنش نسبت به حمله اسرائیل علیه هنیه یا انجام دادن اقدامی نمادین صورت گرفته است.

یک دیپلمات غربی که نامش فاش نشد به این نشریه گفت: «از شب گذشته، همه تهران را تحت فشار قرار داده‌اند تا پاسخی ندهد و خویشتن‌داری کند».

این در حالی است که اسماعیل هنیه که برای مراسم تحلیف پزشکیان به تهران آمده بود، میهمان ایران بود و این کشور پاسخ به اقدام شنیع اسرائیل را حق ذاتی خود می‌داند.

انتهای پیام/

ارسال نظر