صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۲۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

رئیس‌جمهور بر آمادگی ایران برای انتقال تجارب و اشتراک ظرفیت‌ها به اریتره تأکید کرد

رئیس‌جمهور همسویی و اشتراک مواضع ایران و اریتره به‌ویژه در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین را ارزشمند توصیف و بر آمادگی ایران برای انتقال تجارب و اشتراک ظرفیت‌ها با اریتره تأکید کرد.
کد خبر : 925270

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور در دیدار «عثمان صالح محمد» وزیر امور خارجه اریتره که به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، همسویی و اشتراک مواضع ایران و اریتره به‌ویژه در حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین را ارزشمند توصیف و با تأکید بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای تقویت و ارتقای روابط فی‌مابین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجارب و اشتراک ظرفیت‌های خود با کشور اریتره آمادگی دارد.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود، ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را اقدامی جنایت‌کارانه و رذیلانه عنوان و تأکید کرد: بدون تردید این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند.

پزشکیان با بیان اینکه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع این منطقه در سایه سکوت بی‌عملی مجامع و محافل بین‌المللی در تاریخ سابقه نداشته است، بر ضرورت مشارکت و نقش‌آفرینی فعال همه ملت‌های آزاده برای توقف این جنایات تأکید کرد.

اریتره خواستار گسترش تعاملات همه‌جانبه با ایران است

وزیر امور خارجه اریتره نیز در این دیدار انتخاب پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور ملت ایران را تبریک گفت و گسترش تعاملات و روابط جمهوری اسلامی ایران و اریتره را خواستار شد.

عثمان صالح محمد همچنین ضمن محکومیت ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این اقدام جنایت‌کارانه را به دو ملت ایران و فلسطین تسلیت گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر