صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۲۸ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
در گفت وگو با آنا مطرح شد؛

روضه های خانگی در کرمان فعال شدند

محمدهادی طالقانی عضو شورای اندیشه ورز اجلاسیه بین المللی پیرغلامان از فعال شدن روضه های خانگی با حضور مداحان سراسر کشور خبر داد.
کد خبر : 925269

محمدهادی طالقانی عضو شورای اندیشه ورز اجلاسیه بین المللی پیرغلامان در گفت وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برپایی مجالس روضه‌های خانگی در حاشیه اجلاس پیرغلامان گفت: ما امسال بنا داشتیم برای حضور پیرغلامان از سراسر کشور در کرمان برنامه ویژه‌ای داشته باشیم تا از ظرفیت خودشان هم بیشتر استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت عزیزان مداح هم خواندن و اجرای مراسم است، توضیح داد: لذا در برنامه ریزی هایمان سعی کردیم با استان میزبان طوری هماهنگ شویم که این ایام هم دهه سوم محرم مکان‌هایی مثل حسینیه ها، تکایا و مساجد محوری استان میزبان این عزیزان برای روضه خوانی و اجرای برنامه شود.

طالقانی افزود: روز گذشته فهرستی از سی نقطه استان کرمان که شامل منازل شهدا و پیرغلامان حسینی، تکایا و منازل جانبازان، ایثارگران و ... بود به دست ما رسید که از همان نهم مرداد تا به امروز دوستان رابطین با این منازل ارتباط گرفته و پیرغلامان با هماهنگی برای عرض ارادت، سلام و احوالپرسی و همینطور روضه خوانی به این مکان‌ها اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه هدفشان ترویج فرهنگ روضه خانگی بوده، گفت: بهرحال این عزیزان هم که جزو خانواده شهدا یا جانبازان و ایثارگران هستند ازاین حرکت خوشحال می‌شوند. طالقانی در پایان گفت: برنامه دیگری نیز پس از نماز مغرب و عشاء با عنوان مجمع الذاکرین مداحان تدارک دیدیم که از هر استان یک نفر نماینده معرفی شده و دراین مراسم شرکت کرده و در چند دقیقه اجرای برنامه در بیت الزهرای حاج قاسم سلیمانی می‌کند.

اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت بسیج صداوسیما و با مشارکت استانداری کرمان از روز گذشته نهم مرداد در کرمان آغاز و تا فردا یازدهم مرداد ماه نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر