صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۷ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
بخشایش اردستانی در گفتگو با آنا:

مقاومت غزه با شهادت اسماعیل هنیه متوقف نمی‌شود/ جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی خود را نشان دهد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: رژیم صهیونیستی گمان کرده با ترور شهید هنیه، مقاومت مردم مظلوم غزه را متوقف خواهد کرد و پیروز جنگ خواهد بود، اما این گمان اشتباه بوده و قطعاً مقاومت پویاتر از قبل به مسیر خود ادامه می‌دهد.
کد خبر : 925243

«احمد بخشایش اردستانی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اقدام رذیلانه و مذبوحانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی در ترور شهید «اسماعیل هنیه» گفت: خون شهید همیشه جوشان است و جای شهید هیچگاه خالی نمی‌ماند. رژیم صهیونیستی گمان کرده با ترور شهید هنیه، مقاومت مردم مظلوم غزه را متوقف خواهد کرد و پیروز جنگ خواهد بود، اما این گمان اشتباه است و قطعاً مقاومت پویاتر از قبل به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: از سوی دیگر، آمریکا و غرب برای اینکه ایران و محور مقاومت وارد فاز انتقام از رژیم صهیونیستی نشوند، از اکنون پیام‌های متفاوتی با این مضمون صادر می‌کنند که ما نمی‌خواهیم منطقه بیش از این دچار چالش و تنش شود و می‌خواهیم سطح جنگ را محدود نگه داریم یا ایران باید خوددار باشد.

اما به عقیده من، جمهوری اسلامی ایران باید قدرت بازدارندگی خود را به نمایش بگذارد- ایرانی که وقتی اسرائیل به کنسولگری‌اش در سوریه حمله کرد عکس‌العمل خوبی از خود نشان داد.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وقتی یک شخصیت بین‌المللی وارد تهران می‌شود، تأمین امنیت او بر عهده ما است، گفت: بنابراین باید سطح بازدارندگی خود را افزایش و بیشتر نشان دهیم.

بخشایش اردستانی ادامه داد: رژیم صهیونیستی و حامیان او در طول جنگ غزه هر کاری که توانستند انجام دادند و ترور شهید هنیه آخرین خوش‌رقصی نتانیاهو برای آمریکا محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس افزود: معمولاً در دنیا رواج ندارد که رهبران را ترور کنند چون باید کسی برای مذاکره حضور داشته باشد و لذا از این به بعد، اسرائیل با که و چطور می‌خواهد مذاکره کند. رژیم صهیونیستی کار اشتباهی انجام داد و باید جمهوری اسلامی به اندازه کفایت قدرت بازدارندگی خود را نشان دهد.

وی گفت: آمریکایی‌ها به خوبی و به طور کامل از جزئیات این عملیات آگاه بودند، چون اسرائیل بلافاصله در چند نقطه دست به چند عملیات تروریستی در لبنان و عراق زده بود. از سوی دیگر، باید توجه داشته باشیم که رژیم صهیونیستی در ایران عوامل جاسوسی و تروریستی مستقر دارد و لازم است مراقب این عوامل بود. واقعاً برخی از داخلی‌ها مزدور اسرائیل هستند.

عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز سپاه و جمهوری اسلامی ایران مانع سلطه‌گری رژیم صهیونیستی بر کل منطقه شده اند، تأکید کرد: غم بزرگ ما این است که برخی کشورهای عربی بیشترین همکاری را با رژیم صهیونیستی دارند و به همین دلیل اگر ایران به این اقدام تروریستی اسرائیل واکنش نشان دهد، کشورهای عربی از آمریکا و غرب هم بیشتر عکس‌العمل خواهند داشت و این باعث ناراحتی ما است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه آمریکا تلاش می‌کند کشورهای عربی را همراه رژیم صهیونیستی نگه دارد، آنها نباید با رژیم صهیونیستی همکاری داشته باشند و شایسته است که به هویت اصیل خود بازگرند و پایگاه نظامی در اختیار رژیم اسرائیل نگذارند؛ ولی متأسفانه چنین اقدامی انجام نپذیرفته و حتی برخی رهبران عربی علاقه دارند سران جبهه مقاومت هرچه سریع‌تر از بین بروند.

بخشایش اردستانی گفت: ترور یک اقدام بزدلانه محسوب می‌شود و ما هم در دو سطح می‌توانیم پاسخ اسرائیل را بدهیم؛ اول اینکه برخی شخصیت‌های رژیم صهیونیستی را ترور کنیم و دوم اینکه همانند عملیات وعده صادق عمل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر